«روز قیامت» آمریکا در اروپا به زمین نشست هواپیمای کلیدی ارتش آمریکا در صورت وقوع جنگ هسته‌ای در ایسلند فرود آمد، هواپیمای کلیدی ارتش آمریکا در صورت وقوع جنگ هسته‌ای موسوم به «روز قیامت» در ایسلند فرود آمد و این در حالی است که روسیه دیروز مشارکت خود در معاهده محدود سازی تسلیحات هسته‌ای استراتژیک […]

«روز قیامت» آمریکا در اروپا به زمین نشست

هواپیمای کلیدی ارتش آمریکا در صورت وقوع جنگ هسته‌ای در ایسلند فرود آمد، هواپیمای کلیدی ارتش آمریکا در صورت وقوع جنگ هسته‌ای موسوم به «روز قیامت» در ایسلند فرود آمد و این در حالی است که روسیه دیروز مشارکت خود در معاهده محدود سازی تسلیحات هسته‌ای استراتژیک را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اسپوتنیک، این هواپیمای آمریکایی با مارک E-۶B Mercury به عنوان پست فرماندهی هوایی نیروی آمریکا ارتش این کشور خدمت می‌کند. (این مطلب را ستاد فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در اروپا در توییتر اعلام کرد.)

در این توییت گفته می‌شود خدمه هواپیمای روز قیامت آمریکا با کارین پتمن سفیر این کشور در ایسلند و دیگر رهبران دیپلماتیک و نظامی دیدار کردند.

از این هواپیما به عنوان هواپیمای روز قیامت یاد می‌شود، زیرا یک پست فرماندهی و ارتباطات هوایی است که برای ایفای نقش کلیدی در طول جنگ هسته‌ای طراحی شده است. به گفته پنتاگون، این هواپیما به فرماندهی ارتش آمریکا اجازه می‌دهد تا با سلاح‌های استراتژیک و غیر استراتژیک از جمله زرادخانه هسته‌ای ارتباط برقرار کند. در آن به دلیل وجود سیستم کنترل پرتاب آنبورد (ALCS)، پرتاب موشک‌های بالستیک زمینی امکان پذیر است.

با بالا گرفتن تنش در اروپا و ارسال بی وقفه سلاح به اوکراین دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت این کشور تاکید کرد ادامه ارسال تسلیحات به کی‌یف، جهان را با تهدید یک فاجعه هسته‌ای روبرو می‌کند. وی همچنین حامیان اوکراین را به «رخدادی آخرالزمانی» تهدید کرد.