شهید زاهدی هیچگاه به دنبال نام و نشان نبود دوست و همرزم سردار شهید محمدرضا زاهدی گفت: این شهید والامقام هیچگاه به دنبال خودنمایی و نام و نشان نبود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار غلامحسین هاشمی پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت شهدای عملیات تروریستی دمشق در حرم مطهر حضرت هلال بن علی […]

دوست و همرزم سردار شهید محمدرضا زاهدی گفت: این شهید والامقام هیچگاه به دنبال خودنمایی و نام و نشان نبود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار غلامحسین هاشمی پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت شهدای عملیات تروریستی دمشق در حرم مطهر حضرت هلال بن علی (ع) شهرستان آران و بیدگل افزود: شهید زاهدی ۲۰ سال از عمرش را در دفاع از ائمه اطهار (ع) در مناطق عملیاتی لبنان، سوریه و گاهی هم در فلسطین برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) حضور داشت.

وی ادامه داد: مدت ۴۲سال با شهید زاهدی دوستی داشتم و در عملیات رمضان در محاصره دشمن قرار گرفتیم و شهید زاهدی فرمانده بخشی بود که من در کنار ایشان بودم؛ این شهید با تدبیر و شجاعت ما را از محاصره دشمن نجات داد.

به گفته وی، شهادت شهید زاهدی در روابط بین الملل، دفاع ملی و منطقه‌ای اثرگذار است، سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان فرمود که شهید زاهدی فرمانده‌ای در سایه بودند و حتی بخشی از مردم لبنان و سوریه که شهید زاهدی مدافع آنها بود، وی را نمی‌شناختند.

دوست و همرزم شهید زاهدی بیان کرد: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان می‌گوید که شهید زاهدی مومن و متواضع بود و از تظاهر فرار می‌کرد.

وی افزود: سیدحسن نصراالله می‌گوید که شهید زاهدی مهاجر الی الله بود، اهل و عیال و فرزندانش را ترک کرد و با ما زندگی می کرد، از دوستان نزدیکش جدا شد و فرمانده‌ای مجاهد و فداکار بود به طوری که شب و روز در خدمت جبهه مقاومت بود.

سردار هاشمی ادامه داد: شهید زاهدی خوش برخورد و متبسم بود و به لحاظ اخلاصی که داشت فردی دوست داشتنی در جمع فرماندهان بود.

سردار هاشمی گفت: شهید زاهدی در عملیات رمضان باید به شهادت می‌رسید اما ۴۲ سال بعد در ماه مبارک رمضان به فیض شهادت نائل شد.

همرزم شهید زاهدی افزود: به فرمان حضرت امام خمینی(ره) انقلاب کرده و از کشور در برابر دشمن دفاع کردیم،۲۳۰ هزار نفر در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و امروز نسبت به شهدا وظیفه داریم و باید خانواده شهدا را تکریم کنیم.

به گزارش ایرنا، سردار شهید زاهدی و دیگر همرزمان او عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند.

او از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در کارنامه خود مسوولیت‌ فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان، نیروی زمینی سپاه، فرماندهی نیروی هوایی سپاه و معاونت عملیات کل سپاه را بر عهده داشت.
سردار زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان سپاه بود. او همچنین در سال های اخیر در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه در سوریه و لبنان بود.

رژیم صهیونیستی برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیمای جنگنده‌های «اف‌۳۵ » هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

سردار محمدرضا زاهدی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان، سرتیپ حسین امین الله رییس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان و سرلشکر محمد حاج رحیمی جانشین سردار زاهدی در شمار این شهدا هستند.

پیکر این سردار شهید بزرگوار روز شنبه ۱۸ فروردین پس از تشییع بر دوش مردم و مسوولان در کنار سرداران شهید خرازی و ردانی‌پور در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.