ارتقای سواد بیانگر شاخص توسعه‌یافتگی جوامع است مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: میزان سواد جامعه شاخص توسعه‌یافتگی است و ارتقای این شاخص در ارتقای شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی اثرگذار است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی کارشناسان مسئولان و کارشناسان سوادآموزی استان اصفهان اظهار داشت: نهضت سوادآموزی از […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: میزان سواد جامعه شاخص توسعه‌یافتگی است و ارتقای این شاخص در ارتقای شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی کارشناسان مسئولان و کارشناسان سوادآموزی استان اصفهان اظهار داشت: نهضت سوادآموزی از اولین نهادهایی بود که امام راحل (ره) دستور تأسیس آن را داد و برکات زیادی برای انقلاب اسلامی داشت چراکه جامعه‌ای اسلامی که اولین کلامش در خصوص علم‌آموزی است و قلم در آن مکتب ابزاری مقدس است، زیبنده نبود آمار باسوادی آن ۴۶ درصد باشد و بیش از نیمی از مردم بی‌سواد باشند.

وی ادامه داد: در دهه اول انقلاب اسلامی با اعلام عمومی بی‌سوادان برای آموزش و یادگیری مراجعه می‌کردند و فرایند جذب دشوار نبود و به‌مرورزمان و ارتقای سطح باسوادی جامعه شرایط تغییر کرد و امروزه پیداکردن افرادی که سواد ندارند دشوار است.

ابراهیمی عنوان کرد: روز نهم دی‌ماه به‌عنوان روز بصیرت برای انقلاب اسلامی روز ماندگاری بود؛ برای انتقال بصیرت باید به موضوع سواد توجه خاصی داشت؛ میزان سواد جامعه شاخصه توسعه‌یافتگی است و این شاخص در ارتقای شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی اثرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: سیزدهم دی‌ماه برای جهانیان روز سختی است چراکه سردار دل‌ها در این روز به شهادت می‌رسد و دل مردم ایران و آزاد مردان جهان را به درد می‌آورد و شهادت هم‌وطنانمان به‌خصوص دانش‌آموزان و معلم شهید در این روز بار دیگر تلخ‌کام ملت را کرد.

وی یادآور شد: امام راحل (ره) در موضوع سوادآموزی دو واژه مهم سواد و نهضت را استفاده کردند و این بیانگر این است که همگان باید پای‌کار بیایند و در آموزش سواد به عموم مردم همت کنند.

ابراهیمی تأکید کرد: اطلس کار شده در حوزه سوادآموزی به سراسر استان ارسال و پیگیری لازم دراین‌خصوص انجام و حصول نتیجه گزارش شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به دو رویداد مهم در روزهای پیشرو؛ متذکر شد: راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی را در پیش داریم که هر در هر دوره نسبت به گذشته از اهمیت بیش‌تری برخوردار است و از افراد اثرگذار برای حضور پرشور در راهپیمایی و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی باید بهره برد.

وی اضافه کرد: باید برای مردم تبیین شود که هر فردی در موضوع انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کند به معنای ایفای نقش و سهیم بودن در تعیین آینده کشور است و همه افراد باید در آن نقش داشته باشند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: قرارگاه نهج‌البلاغه حرکت بسیاری خوبی بوده است که با محوریت معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شد تا فرهنگ علوی را به‌عنوان یکی از عناصر شفابخش مشکلات فرهنگی در جامعه جاری کنیم