دیدار رئیس و کارکنان شبکه دامپزشکی تیران و کرون با نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نماینده شهرستان تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اعتبارات دامپزشکی در راستای بهبود کیفیت عملیات کنترل بیماری های دامی و حفظ ذخایر ژنتیکی دامی بسیار تاثیرگذار است. به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان تیران […]

دیدار رئیس و کارکنان شبکه دامپزشکی تیران و کرون با نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی

نماینده شهرستان تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اعتبارات دامپزشکی در راستای بهبود کیفیت عملیات کنترل بیماری های دامی و حفظ ذخایر ژنتیکی دامی بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون؛ به مناسبت آغاز سال جدید رئیس و تعدادی از کارکنان شبکه دامپزشکی این شهرستان به دیدار با ابوترابی نماینده شهرستان تیران و کرون و نجف آباد در مجلس شورای اسلامی رفتند.

در ابتدای این جلسه دکتر استکی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون به ارائه گزارش عملکردی از اقدامات صورت پذیرفته درسال۱۴۰۱پرداخت و در ادامه گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان در خصوص موارد پیشگیری از بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام سعی کرده با برنامه ریزی های منظم و پیگیری طرح های واکسیناسیون و آموزش و اطلاع رسانی های دقیق و به موقع، از بروز بیماری هایی که می تواند برای جامعه مخاطره آمیز باشد، جلوگیری نماید.

وی افزود: در کنترل بیماری های دامی در سال ۱۴۰۱ اقدامات متعددی از جمله واکسیناسیون بیش از ۹۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و ۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی صورت پذیرفته است.

در ادامه ابوترابی ضمن تبریک سال نو و عرض خدا قوت به رئیس و کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: دامپزشکی یکی از دستگاه های خدمت رسان بی ادعا می باشد که به عنوان سربازان گمنام عرصه بهداشت، خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه تبیین اقدامات صورت پذیرفته در دامپزشکی در رشد آگاهی جامعه در نوع نگاه نظارتی- بهداشتی بسیار مهم است، اظهار داشت؛ نظارت های بهداشتی مستمر در حوزه بهداشت فرآورده های خام دامی و کاهش بیماری های دامی، خود نشان دهنده اهمیت وظایف دامپزشکی در جامعه می باشد.

  در پایان نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی افزایش اعتبارات دامپزشکی را در راستای بهبود کیفیت عملیات کنترل بیماری های دامی و حفظ ذخایر ژنتیکی دامی بسیار تاثیرگذار دانست.