مقام‌های روسیه اعلام کردند که در یک جنایت تروریستی اوکراین در پل کریمه، دست‌کم دو نفر جان خود را از دست دادند و یک کودک نیز زخمی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، مقام‌های محلی اعلام کردند که در پی وقوع حادثه در پل ساخت روسه که شبه‌جزیره کریمه را به منطقه […]

مقام‌های روسیه اعلام کردند که در یک جنایت تروریستی اوکراین در پل کریمه، دست‌کم دو نفر جان خود را از دست دادند و یک کودک نیز زخمی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، مقام‌های محلی اعلام کردند که در پی وقوع حادثه در پل ساخت روسه که شبه‌جزیره کریمه را به منطقه «کراسنودور» متصل می‌کند، دست‌کم دو نفر کشته شدند و یک کودک نیز زخمی شد.

شبکه الجزیره گزارش کرد، مقام‌های روسیه می‌گویند این سه نفر در «وضعیت اضطراری» که در پل مذکور به وجود آمده جان خود را از دست دادند و زخمی شدند.

این اعلامیه امروز (دوشنبه) ساعاتی پس از آن منتشر شد که مقامات مسکو اعلام کردند که ترافیک در امتداد پل متوقف شده است و رسانه ها در اوکراین از انفجار در امتداد پل خبر دادند.

«ویاچسلاو گلادکف» فرماندار منطقه «بلگورود» واقع در جنوب روسیه العام کرد که تلفات حادثه پل کریمه شامل یک زوج و دخترشان می‌شود.

وی در کانال تلگرامی خود در این خصوص نوشت: «همه ما با شما در یک ویدیو در اینترنت یک ماشین آسیب دیده با شماره‌های بلگورود را دیدیم. در حال حاضر، اطلاعاتی که در دست است، این است: یک دختر زخمی شده است. سخت‌ترین چیز این است که والدینش فوت کرده‌اند، پدر و مادرش».

«ولادیمیر کنستانتینوف» رئیس پارلمان کریمه درباره وضعیت اضطراری بر روی پل کریمه گفت: «شب گذشته، رژیم تروریست کی‌یف یک جنایت جدید مرتکب شد و پل کریمه مورد حمله قرار گرفت. امکان ندارد که کی‌یف ندارند که بخش خودرویی گذرگاه، منحصراً غیرنظامی است اما با اینحال، چنین موضوعی هرگز تروریست‌ها را متوقف نکرد و در آینده نیز متوقف نخواهد کرد».

وی ادامه داد: «تنها با سلب توانایی فیزیکی آن‌ها (تروریست‌ها) برای انجام چنین حملاتی و همچنین با اجرایی کردن قصاص برای چنین حملاتی می‌توان جلوی آن‌ها را گرفت».

کنستانتینوف در خصوص وضعیت فعلی در پل شبه‌جزیره کریمه گفت: «خطوط راه آهن پل کریمه آسیب ندیده است، کریمه با یک کریدور زمینی در شمال به سرزمین اصلی روسیه متصل است، شبه جزیره منزوی نیست».

پیش‌تر، «سرگئی آکسیونوف» فرماندار کریمه گفته بود که پس از یک وضعیت اضطراری که در ستون ۱۴۵ پل که شبه جزیره را به منطقه کراسنودار روسیه متصل می کند، رخ داد، «ترافیک در پل کریمه متوقف شده است».

وی ادامه داد: «سازمانهای اجرای قانون و تمامی سرویس‌های مربوطه در حال کار هستند….اقداماتی برای تحت کنترل درآوردن اوضاع در دست اجرا است».

از طرف دیگر، رسانه‌های اوکراین گزارش کردند که حمله به پل کریمه یک عملیات ویژه سرویس امنیتی و نیروی دریایی اوکراین است که در اجرای آن از شناورهای بدون سرنشین استفاده شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از ستاد عملیاتی کریمه گزارش کرد که با گذشت چند ساعت، حمل و نقل ریلی پس از وضعیت اضطراری بر روی پل کریمه از سر گرفته شده است و قطار «سیمفروپل-مسکو» به سمت کراسنودار حرکت کرده است