دولت عزم جدی در مقابله با کالای قاچاق و تقلبی دارد وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر برنامه زیرساختی دولت برای مقابله با کالای قاچاق و تقلبی گفت: این اقدامات در برخی کالاها مانند لوازم خانگی، یدکی و دخانیات وارد فاز اجرا شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از […]

دولت عزم جدی در مقابله با کالای قاچاق و تقلبی دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر برنامه زیرساختی دولت برای مقابله با کالای قاچاق و تقلبی گفت: این اقدامات در برخی کالاها مانند لوازم خانگی، یدکی و دخانیات وارد فاز اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /شاتا،سید رضا فاطمی امین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم، با تاکید بر اینکه حل مسایل اساسی کشور در دستور دولت است، اظهار کرد: کنترل و کاهش قاچاق از بسترهای اصلی حل مشکلات اقتصادی بازار و اقتصاد است.
وی افزود: دولت در تلاش است با آماده سازی زیرساخت های لازم، اصالت کالاهای تولیدی و وارداتی را از مبدأ آنها مشخص و مانع از ورود کالاهای تقلبی و قاچاق داخلی ‌و خارجی به بازار شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: ۳۰ درصد لوازم یدکی قاچاق یا تقلبی است و در این خصوص تولیدکنندگان و واردکنندگان ملزم به درج کد رهگیری در محصولات هستند و اگر فاقد این کد باشد در حکم قاچاق و تقلب است، از ابتدای سال ۲۳۰ میلیون کد بر روی محصولات درج شده است.
وی بیان کرد: رشد صادرات غیرنفتی نشانگر پایداری صادرات و کم رنگ شدن نقش نفت در اقتصاد کشور است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند جهشی تولیدات داخلی یاد آور شد: در حوزه مس، شیشه، کاشی، اتوبوس، مینی بوس، فولاد و خودرو با رشد تولیدات رو به رو هستیم.
فاطمی امین با تاکید توسعه مطلوب‌ صنعتی کشور اظهار داشت: هم اکنون در شهرک های صنعتی استان قم با کمبود کارگر و نیروی کار مواجه هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:در سال‌جاری همچنان شاهد ناترازی هایی در اقتصاد هستیم اما رشد تولید و افزایش صادرات نشان از وضعیت امیدوارکننده آینده اقتصادی ایران است.
فاطمی امین گفت: در حوزه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز بانک‌ها ملزم به پرداخت تسهیلات به حساب فروشندگان مواد اولیه شدند تا تسهیلات در محل اصلی خود مصرف شود و مورد رانت یا سواستفاده قرار نگیرد.