اتصال ۱۷ روستای استان به اینترنت در سال جاری مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با اتصال ۱۷ روستای استان به اینترنت در سال جاری، تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت ADSL به ۵۹۲ مورد افزایش یافت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان در نشست خبری با اصحاب […]

اتصال ۱۷ روستای استان به اینترنت در سال جاری

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با اتصال ۱۷ روستای استان به اینترنت در سال جاری، تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت ADSL به ۵۹۲ مورد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نوع زندگی در عصر دیجیتال، میزان استفاده از سرویس‌های اینترنت توسط مشتریان را افزایش داده است بیان کرد: با انجام پروژه‌های توسعه‌ای و آتیه‌نگر، شرایط تداوم ارائه خدمات به مشتریان بدون هیچ اختلالی فراهم شده است

حکمت افزود: با وجود اینکه زیرپوشش قرار دادن نقاط روستایی به اینترنت پرسرعت در چند سال اخیر از وظایف مخابرات خارج شده است اما این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و برقراری عدالت عمومی در ارائه خدمات گام‌های بلندی برداشته است

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در آینده نزدیک اینترنت ۵G در سطح استان کردستان با سرعت ۱۰۰ مگ در راه است که نسل بعدی ارتباطات موبایلی، با سرعتی بسیار بیشتر، قابلیت‌های فراوانی را در اختیار شرکت‌ها و کاربران قرار می‌دهد که پیاده‌سازی و استفاده از آن را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

حکمت به برنامه‌های شرکت مخابرات در سالجاری در استان اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۱ علیرغم تمام محدودیت‌های مالی و اقتصادی به ویژه در بخش مخابراتی ۲۰۴ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف مخابراتی سرمایه‌گذاری شد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ سایت فول تکنولوژی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان در حوزه تلفن سیار اجرا شد، گفت: ۳۷ سایت ارتقای تکنولوژی را در نقاط مختلف استان که غالبا در بخش روستایی بود، راه‌اندازی شد وخدمات در حوزه تلفن سیار، تلفن ثابت، دیتاو …انجام شده که بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه تلفن سیار بود و دلیل آن هم نیاز عمومی جامعه است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان کرد: نقاط اقماری یعنی روستاهایی که از یک مرکز مخابراتی سرویس می‌گیرند کیفیت ارتباطات کمی دارند.

حکمت خاطرنشان کرد: با تغییر سوئیچ در ۱۸ نقطه ۳ هزار و ۷۴۴ پورت بهینه‌سازی شد.

حکمت اذعان کرد: در برخی روستاهای دیواندره، قروه، دهگلان، مریوان و سروآباد هم تا ۵۰ برابر ظرفیت پهنای باند اضافه شده است.

وی اجرای فیبرنوری در نقاط صعب‌العبورو روستایی استان اشاره کرد و گفت: با اجرای فیبرنوری به این نقاط ظرفیت پهنای باند تا ۵۰ برابر افزایش خواهد یافت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حوزه توسعه دیتا در استان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هم در حوزه توسعه شبکه کابل و فیبرنوری در سطح استان هزینه شده است.

به گفته حکمت، توسعه شبکه فیبرنوری از اولویت‌های مهم و سیاست‌های این شرکت مخابرات است طوری که در سال گذشته ۱۰۷ کیلومتر فیبرنوری و شبکه کابل در سطح استان اجرا شد.

وی اذعان داشت: محدودیت پهنای باند در بستر فیبر نوری وجود ندارد چون ایجاد برخی زیرساخت‌های مخابراتی که در استان اجرا شده تنها در صورت وجود فیبرنوری قابل استفاده و بهره‌برداری است.