مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان می‌توانند از اطلاعات موجود در پورتال این اداره‌کل نظیر مدارس سمپاد که در حوزه‌های پزشکی، شهر پایدار، هوش مصنوعی فعالیت‌های خوبی دارند استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: امتحانات سال تحصیلی در تمام پایه‌ها به پایان رسیده و تنها اعلام برخی نتایج باقیمانده است.

وی پایگاه‌های تابستانه را فرصتی برای بازآموزی علمی، ورزشی، هنری، فرهنگی، پژوهشی و اردویی برشمرد و ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۵۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی از پایگاه‌های تابستانه اوقات فراغت آموزش و پرورش استان استفاده کردند، امسال نیز با طرحی تحت عنوان «نورعلی‌نور» فرصت مناسبی برای استفاده ۴۰۰ هزار دانش‌آموزان فراهم شده است.

ابراهیمی با اشاره به همکاری با پایگاه‌های مدرسه‌ای، مسجدی و کانون‌های مختلف افزود: پیش‌بینی می‌شود تابستان خوب و پرباری داشته باشیم. خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان خود در پایگاه‌های تابستانه اقدام کنند و در نظر داشته باشند که فعالیت در پایگاه‌های تابستانه همانند سال تحصیلی نخواهد بود چراکه دانش‌آموز نیاز به استراحت دارد تا برای سال تحصیلی آینده آماده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانه گفت: دانش‌آموزان می‌توانند در مدرسه محل تحصیل یا مدارس منتخب محله خود اقدام کنند. همچنین می‌توانند از اطلاعات موجود در پورتال آموزش و پرورش این استان نظیر مدارس سمپاد که در حوزه‌های پزشکی، شهر پایدار، هوش مصنوعی فعالیت‌های خوبی دارند استفاده کنند.

وی به آزمون استخدامی دبیری اشاره کرد و ابراز داشت: ثبت‌نام آزمون استخدامی آغاز شده و تا ۳۱ خردادماه ادامه دارد؛ متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت‌نام کنند و پس از شرکت در آزمون مردادماه، در صورت قبولی در مصاحبه و گزینش در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه ثبت‌نام در مقطع دبستان از ابتدای خردادماه آغاز شده، از ابتدای تیرماه ثبت‌نام در دوره‌ی متوسطه اول شروع  خواهد شد و نیمه دوم تیرماه نیز ثبت‌نام متوسطه دوم را در پیش داریم، تأکید کرد: خانواده‌ها سعی کنند دانش‌آموزشان را در محدوده‌ی محل سکونت خود ثبت‌نام کنند و مدرسه نیز باید ثبت‌نام را انجام دهد مگر اینکه دانش‌آموز میان‌پایه باشد و ظرفیت مدرسه تکمیل شده باشد که در این صورت باید نزدیک‌ترین مدرسه‌ی بعدی انتخاب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که تاکنون در دوره‌ی دبستان ثبت‌نام نکرده و یا در سنجش سلامت شرکت نداشته‌اند می‌توانند با مراجعه به مدرسه اقدام و پیگیری کنند.