خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران در ادامه سفر به کربلا گفتگویی با آشپز کاروان گروه زیارتی خادم الرضا به عنوان خدمتگزار زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام داشته که در زیر به شرح آن می پردازیم: لطفاً خودتان را معرفی نموده و بفرمایید چند سال است که کار آشپزی انجام می دهید؟ و چندبار تا حالا […]

خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران در ادامه سفر به کربلا گفتگویی با آشپز کاروان گروه زیارتی خادم الرضا به عنوان خدمتگزار زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام داشته که در زیر به شرح آن می پردازیم:

لطفاً خودتان را معرفی نموده و بفرمایید چند سال است که کار آشپزی انجام می دهید؟ و چندبار تا حالا به کربلا مشرف شدید وچند سال است به عنوان آشپز کاروان های کربلا مشرف می شوید و برای کاروان خادم الرضا چند مین بار است که به عنوان آشپز به کربلا می آیید؟
مجید رمضانی هستم ۴۱ سال دارم و حدود ۱۲ سال هست که در کربلا برای کاروان ها پخت می کنیم ومدتی هم در صحن عقیله بنی هاشم در کربلا که جدید ساخته شده به عنوان آشپز بودم که تقدیر نامه ای هم دادند و یه مدت کوتاهی هست که برای خادم الرضا کار آشپزی می کنم

به عنوان کسی که برای زائران غذا تهیه میکنید چه احساسی دارید؟
هم در کربلا و هم در سوریه که بودم برای من اول احساس مسئولیت مهم است و مردم را به عنوان زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام می بینم چون یک مسئولیت خیلی سنگین به دوش بنده هست که باید کارم را به خوبی انجام بدهم که هم زائرین و هم خدا راضی باشند و در جواب این کارهای من خداوند درجای دیگری هوای من را داشته باشد که الحمدالله این گونه هم بوده است

چند وقت به چند وقت اینجا هستید و در زمانهایی که هستید چند بار در روز یا هفته میتوانید به زیارت بروید؟
بیشتر وقت ها در کربلا هستم اگر هم نبودم یا مشکلی برایم پیش آمده یا یک هفته بعد دوباره به کربلا آمده ام، البته این را هم اضافه کنم، بنده خدارا شکر اکثرا ایام محرم در کربلا بودم و تا یاد دارم شب ها فقط به زیارت میروم و هر شب برای یک سلام هم که شده به بین الحرمین رفته ام.

زمان هایی که اینجا بودید شده مثلاً یکی از زائران حاجت خاص و مهمی داشته باشند و برآورده شده باشدو شما هم فهمیده باشید؟
بنده یکبار در بین الحرمین دیدم که دختر بچه ای پدرش داد میزد یا حسین یا ابوالفضل العباس که بعد متوجه شدم که دختر ش بعد از سالها توانسته حرف بزندکه بعد مردم دور تا دور آنها جمع شدند.

اصلا شده که خود شما نیزحاجت خاصی داشته باشید و در این سفر ها برآورده شود یعنی یک معجزه خاص از اهلبیت در این سفرها ببینید؟
صد البته برای بنده چند بار این اتفاق افتاده که خداراشکر با وجود این دوتا بزرگوار ها مشکلم حل شد الحمدالله

خیلی سخت هست جواب دادن به این سوال چون در راه سید الشهدا واقعا باید از تمام وجود خودت مایه بگذاری و از ته دل برا ایشان قدم برداریم و انشا الله توفیق سیدالشهدا را به ما بدهند.

در پایان اگر مورد خاصی هست خاطره خاصی مطلبی که احتیاج به بیان باشد بفرمایید.
در آخر من تمامی همکاران و دوستان عزیزم که در کربلا خدمت به زائران می‌کنند یا کار برای عراقی ها انجام می‌دهند این رو بگم شما ها خیلی زحمت میکشید بخدا خیلی وقت ها هست که دیدم همکارم نمی تواند به حرم حضرت عباس علیه السلام یا حرم امام حسین علیه السلام برود خسته هستند پاهای دوستان ادامه به رفت ن بین الحرمین هم یاری نمیدهد اما این رو بدونید خدا داره میبیند خود این دوتا بزرگوار ها میبیند مادرش فاطمه زهرا دارد میبیند پس همین طور به این قشنگی که برای زائرانش داری انجام میدهی ادامه بده که این توفیق سیدالشهدا به شما دست بدهد.