بدنبال تبادل تجارب خود با ایران و شهرهایی مانند اصفهان هستیم وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان از وجود ۱۵۰ تشکل مردمی و جوانان بصورت دولتی، خصوصی و نیمه‌دولتی در این کشور خبر داد و اظهار کرد: به دلیل وجود فرهنگ، تاریخ و پیشینه یکسانی بدنبال تبادل تجارب خود با ایران و شهرهایی مانند اصفهان هستیم. […]

وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان از وجود ۱۵۰ تشکل مردمی و جوانان بصورت دولتی، خصوصی و نیمه‌دولتی در این کشور خبر داد و اظهار کرد: به دلیل وجود فرهنگ، تاریخ و پیشینه یکسانی بدنبال تبادل تجارب خود با ایران و شهرهایی مانند اصفهان هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عبدالله رحمان‌زاده، صبح امروز در جریان سفر به اصفهان در نشست مشترکی که با مدیرکل ورزش و جوانان و با حضور نمایندگانی ازتشکل‌های مردم نهاد جوانان این استان در سرای عطار اصفهان برگزار شد، با اشاره به فرهنگ مشترک دو کشور آن را عاملی در جهت توسعه روابط دو کشور بیان کرد.

رحمان زاده از ورزشگ و هنر به عنوان ابزارهایی نام برد که در جهت توسعه روابط دو کشور میتوان از آن استفاده کرد و باید بیش از گذشته از آن ها بهره جست.

وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان از وجود ۱۵۰ تشکل مردمی و جوانان بصورت دولتی، خصوصی و نیمه‌دولتی در این کشور خبر داد و اظهار کرد: به دلیل وجود فرهنگ، تاریخ و پیشینه یکسانی بدنبال تبادل تجارب خود با ایران و شهرهایی مانند اصفهان هستیم.
وی با بیان اینکه تاجیکستان ،افغانستان و ایران ریشه مشترکی به ویژه در زبان دارند گفت: این اشتراکات می تواند منجر به روابط بهتر شود و ما از این روابط استقبال میکنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان نیز در این جلسه ضمن خوش آمد گویی به میهمانان و قدردانی از حضور نمایندگان تشکل ها در حیطه ورزش و جوانان اظهار کرد:
اشتراکات خیلی خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان وجود دارد و آماده همکاری های دو جانبه خیلی خوبی درهر دو کشور هستیم.

محمدی افزود: با توجه به صحبت هایی که داشتیم زمینه های همکاری های خیلی زیادی بین دو کشور وجود دارد و اصفهان همیشه در موضوعات مختلفی آمادگی همه نوع تبلور ابداع و عرضه و همکاری را داشته است.

وی اظهار کرد: وزیر تاجیکستان با بازدیدی که از برخی مکان های اصفهان داشتند گفتند دقیقا همان تصوری که از اصفهان داشتم وجود داشت.

وی با اشاره به حضور نمایندگان تشکل های جوانان در این جلسه گفت:وجود مجموعه مهرستان در زمینه اعتقادی وفرهنگی و مجموعه های بزرگ صنعتی که اکنون نمایندگان آن ها در این جلسه حضور دارند نشان دهنده این است که ما در اصفهان استعداد ها و توانمندی های خیلی خوبی داریم که میتواند زمینه های مشترک همکاری های نزدیک و دو جانبه را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی به ویژه استان اصفهان مجموعه کاملی از همه‌ی عواملی که میتواند به همکاری های نزدیک و دو جانبه کمک کند داریم و مجموعه های خیلی خوبی هم پشتوانه ی این عزیزان هستند که می‌توانند زمینه این همکاری را فراهم کنندو این شروع این فعالیت در زمینه های مختلف است .
وی تاکید کرد: من اعتقاد دارم اگر این شرایط فراهم شود با توجه به زبان مشترک بین دو کشور که خیلی از زمینه ها را برای برقراری بهتر ارتباطات و با کیفیت تر شدن آن فراهم میکند این شهر چه در موارد دانش بنیان که با بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی میتوانید با آنها آشنایی بیشتری پیدا کنید و متوجه وجود استعداد های نوینی که در اصفهان هست خواهید شد و هم در مجموعه های فرهنگی و صنعتی مختلف با شناختی که در این سفر حاصل می شود میتوان در آینده شاهد ارتباطات بیشتری باشیم.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکل های مرتبط با جوانان به ارائه گزارشی از اقدامات خود در زمینه های مختلف و نحوه همکاری با تشکل های مختلف در کشور تاجیکستان بیان کردندوهیئت همراه با وزیر ورزش جمهوری تاجیکستان نیز که از روسای ادارات و تشکل های ورزش و جوانان این کشور بودند نیز صحبت هایی در زمینه برقراری بهتر این ارتباطات بین دو کشور بیان کردند.

خبرنگار: الهام خانی