وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به علاقه‌ توریست‌های خارجی به فرهنگ و تمدن ایرانی گفت: در بطن فرهنگ و تمدن و معماری یزدی‌ها، رعایت حقوق زنان به وضوح قابل مشاهده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مهندس سید عزت الله ضرغامی در جریان سفر به استان یزد با آیت الله محمدرضا ناصری […]

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به علاقه‌ توریست‌های خارجی به فرهنگ و تمدن ایرانی گفت: در بطن فرهنگ و تمدن و معماری یزدی‌ها، رعایت حقوق زنان به وضوح قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مهندس سید عزت الله ضرغامی در جریان سفر به استان یزد با آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کرد. بنا بر این گزارش، مهندس ضرغامی در این دیدار طی سخنانی گفت: توریست های خارجی عاشق یزد و طرفدار قنات و بادگیر و بافت تاریخی و هم طرفدار زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب مختلف هستند

مهندس ضرغامی با اشاره به جذابیت های معماری یزد و توجه به جنبه های جنسیتی معماری یزد عنوان کرد: حقوق زنان در بطن فرهنگ مردم یزد و حتی معماری آنها وجود داشته و خارجی ها که در این شهر قدم می زنند، متوجه این موضوع می شوند.
وی بیان کرد: همین مسائل سبب شده که بسیاری از کشورها که پروژه ایران هراسی را کلید زدند، از آمدن توریست های خود به ایران جلوگیری می کنند زیرا می دانند که با حضور آنها در ایران و آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی، پروژه های آنها را نقش برآب می کند.
همچنین مهندس سید عزت الله ضرغامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه تمام گرفتاری های ما این است که نتوانستیم به لسان قوم، دین را به مردم معرفی کنیم، اظهار داشت: نتوانستیم به نوجوانان و جوانان با زبان خودشان امر به معروف و نهی از منکر کنیم.
مهندس ضرغامی ادامه داد: اگر کسی بخواهد با جوانان و نوجوانان ما سخن بگوید، باید اقتضائات آنها را درک کند. ما روی زبان جدید کار نکردیم اما دشمن کار کرد و بهره آن را برد به نحوی که یک شبکه سعودی که ذره ای حقوق بشر در طول تاریخ برای آن مطرح نبوده، توانسته روی ذهن معدودی از نوجوانان و جوانان تاثیر بگذارد.
بنا بر این گزارش، آیت الله محمدرضا ناصری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در صنعت گردشگری رابط مردمی بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: باید از حضور گردشگران خارجی در ایران و یزد برای معرفی کشور و استان به درستی استفاده کرد و خودمان را، فرهنگمان را و هویتمان را به دنیا معرفی کنیم نه اینکه دنیا تصویری تیره و تاریک از ایران در ذهن خود داشته باشد.
وی ادامه داد: می‌توان با ایجاد نشریاتی در این زمینه به معرفی حقیقت و اصالت ایران بپردازیم و به گوش جهانیان برسانیم که رسانه‌های غربی مغرضانه تصویر ایران را تاریک و سیاه نشان می‌دهند.
ناصری گفت: راهنمایان گردشگری باید در زمینه تاریخ ایران و مذهب کشور مطالعات زیادی داشته باشند و حقایق تاریخی و دینی را به درستی برای گردشگران خارجی توضیح دهند. راهنمایان گردشگری باید برای گردشگران خارجی به درستی شرایط موجود را تبیین کنند و صدای ایران و مردم آن شوند.
وی افزود: در این زمینه باید رایزنی های فرهنگی صورت گیرد و مانند برخی از کشورهای همسایه نسبت به آگاه سازی جهانیان در مورد ایران و اسلام به درستی عمل کرد.