اسکات ریتر افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا در اظهاراتی به ضد حمله اوکراین اشاره کرد و با بیان اینکه نهایت این ضد حمله چیزی بیشتر از این نیست، گفت: من فکر می‌کنم ضد حمله نیروهای اوکراینی در همین حد بود و ما به سطح بالای این درگیری رسیده‌ایم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به […]

اسکات ریتر افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا در اظهاراتی به ضد حمله اوکراین اشاره کرد و با بیان اینکه نهایت این ضد حمله چیزی بیشتر از این نیست، گفت: من فکر می‌کنم ضد حمله نیروهای اوکراینی در همین حد بود و ما به سطح بالای این درگیری رسیده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از اسپوتنیک، ریتر تاکید کرد: اوکراین هرگز ارتشی نخواهد داشت که به اندازه ارتش این کشور در زمان شروع ضدحمله کی‌یف علیه مسکو باشد.

این بازرس تسلیحات سازمان ملل با اشاره به تلفات بالای نیروهای اوکراین در جریان ضد حمله علیه نیروهای روسیه، افزود: نیروهایی که در جریان این ضد حمله جان خود را از دست داده‌اند، هرگز جایگزین نخواهند شد.

وی گفت: بنابراین من فکر می‌کنم واقعیت کاملا جدیدی در غرب در مورد عدم امکان دستیابی به اهداف خود از ضد حمله اوکراین وجود دارد به ویژه اگر لازمه دستیابی به این اهداف این باشد که ارتش اوکراین بتواند این نوع حمله در مقیاس بزرگ را حفظ کرده و تداوم بخشد.

ریتر خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم نهایت ضد حمله نیروهای اوکراینی در همین حد بود و چیز بیشتری نیست و ما به سطح بالای این درگیری رسیده‌ایم.

افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا تصریح کرد: به اعتقاد من دستاوردهای این ضد حمله برای کی‌یف هرگز بهتر نخواهد شد و افزایش نخواهد یافت زیرا آنها هرگز ارتشی نخواهند داشت که به اندازه ارتشی که در زمان شروع این ضدحمله به میدان جنگ فرستادند، توانمند باشد.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پس از ماه‌ها انتظار، روز شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ تائید کرد که ضدحمله نیروهای این کشور علیه ارتش روسیه آغاز شده است.

زلنسکی دوشنبه‌شب (۲۲ خرداد) نیز در پیام ویدئویی خود با بیان اینکه در همه محورها پیشروی داریم، گفت: تلفات دشمن دقیقاً همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم و خسارات روسیه همان جایی است که ما می‌خواهیم.

از سوی دیگر به گفته وزارت دفاع روسیه، طرف اوکراینی تاکنون هزاران نفر از نیروهای خود را در طول تلاش‌هایش برای اجرای ضدحمله‌ای که مدت‌هاست وعده آن را داده بود، در محورهای مختلف نبرد از دست داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز پیشتر خاطرنشان کرد که نیروهای اوکراینی به هیچ موفقیتی در هیچ منطقه‌ای دست پیدا نکرده‌اند.

مقامات اطلاعاتی انگلیس نیز پیشتر در همین رابطه اعلام کردند که ارزیابی‌های ما بیانگر این است که ضدحمله اوکراین علیه روسیه، هر دو طرف درگیر در جنگ را متحمل تلفات سنگینی کرده است.