تشکیل شورای امر به معروف در ۲۴۰دستگاه و نهاد استان حجت الاسلام مظاهری با بیان اینکه ۲۴۰ دستگاه و نهاد استان اصفهان در زمان حاضر شورای امر به معروف در مجموعه خودشان تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: کار این شورا برخورد نرم مومنانه و محترمانه با کارکنان همان مجموعه و در واقع کار این افراد کمک […]

تشکیل شورای امر به معروف در ۲۴۰دستگاه و نهاد استان

حجت الاسلام مظاهری با بیان اینکه ۲۴۰ دستگاه و نهاد استان اصفهان در زمان حاضر شورای امر به معروف در مجموعه خودشان تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: کار این شورا برخورد نرم مومنانه و محترمانه با کارکنان همان مجموعه و در واقع کار این افراد کمک به حل مشکلات درون سازمانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام محسن مظاهری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) و اعیاد دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: غدیر، روز ابلاغ مسئولیت به عامه مردم و نیز روز اخذ مسئولیت و تعهد از انسان‌ها در مقابل امامت بعد از نبی مکرم اسلامی است.
وی با بیان اینکه مهمترین موضوعی که می‌تواند حضور مردم در مواجهه با اتفاقات و حوادث را پررنگ‌تر کند، تذکر دادن و یادآوری کردن است اذعان کرد: این مصداق همان امر به معروف است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: باید همه مردم بدانند که می‌توانند نسبت به همه موضوعات چه از دستگاه‌های اداری و چه آحاد مردم مطالبه‌گر باشند و این امکان برای همه افراد وجود دارد که در همه موضوعات اجتماعی غیر از عفاف و حجاب مانند رعایت مسائل راهنمایی و رانندگی تذکر بدهند.
وی اظهار کرد: هنجارها و قوانین جامعه باید توسط همه مردم رعایت شود و همه مردم نسبت به یکدیگر تکلیف دارند که هنجارها را یادآوری کنند، زیرا که هم یک رسالت قانونی و هم یک رسالت الهی است.
حجت الاسلام مظاهری مطالبه گری در زمینه آب و در زمینه آلایندگی هوا را از مصادیق مطالبه گری بیان کرد و گفت : علاوه بر این ها ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مورد مسئله جوانی جمعیت نیز در حوزه آگاهی دادن مردم نسبت به مسئله فرزندآوری در مجمع نمایندگان خواستار شدیم که این قانون پیگیری شود تا به نحو احسن به مرحله اجرا برسد و خدایی نکرده با بحران پیری جمعیت رو به رو نشویم.
وی از تلاش هایی برای مهاجرت معکوس خبر داد و گفت: در روستاها یکی دیگر از محورهای مطالبه‌گری ستاد موضوع مهاجرت معکوس بوده است و یکی از موضوعاتی که به مهاجرت معکوس کمک می‌کند تأمین آب است که در این راستا احیا و تقویت قنوات و چشمه‌ها در این راستا ضروری است.
حجت الاسلام مظاهری با بیان اینکه ۲۴۰ دستگاه و نهاد استان اصفهان در زمان حاضر شورای امر به معروف در مجموعه خودشان تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: کار این شورا برخورد نرم مومنانه و محترمانه با کارکنان همان مجموعه و در واقع کار این افراد کمک به حل مشکلات درون سازمانی است.
مظاهری با بیان اینکه در راستای بهود ارائه خدمات به مردم بیش از ۱۰۰ معروف اداری و ۱۰۰ معروف اجتماعی را شناسایی کردیم که این‌ها باید ترویج داده شوند، اظهار کرد: این شورای امر به معروف باید در مجموعه‌های ورزشی، مذهبی و… نیز تشکیل شود تا اجازه ندهد برخورد با تخلفات به طور سخت و با برخورد قهری صورت گیرد.
وی از تشکیل پرونده برای ۵ مسئول متخلف در استان خبر داد و گفت: برای ۲ مسئول به دلیل تخلف و برای ۳ مسئول به دلیل ترک فعل و عدم اجرای مصوبات در حوزه عفاف و حجاب پرونده تشکیل و در سازمان بازرسی کل کشور درحال پیگیری این موضوع هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در پایان تصریح کرد: به مناسبت هفته عفاف و حجاب و دهه امر به معروف و‌ نهی از منکر «اجتماع خانوادگی ریحانه» روز چهارشنبه ۲۱ تیر از ساعت ۱۷:۳۰ در میدان امام حسین(ع) اصفهان برگزار خواهد شد و مردم اصفهان ترویج حیا و عفت در جامعه را از مسئولان مطالبه خواهند کرد.
خبرنگار: الهام خانی