ایالات متحده با احساس خطر نسبت به حملات جدید روسیه در اوکراین، از شهروندان خود خواست تا این کشور را ترک کنند به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری ایرناتارنمای سفارت آمریکا در اوکراین طی یک هشدار امنیتی از شهروندان آمریکایی خواسته فوری با استفاده از گزینه‌های حمل و نقل زمینی در […]

ایالات متحده با احساس خطر نسبت به حملات جدید روسیه در اوکراین، از شهروندان خود خواست تا این کشور را ترک کنند

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری ایرناتارنمای سفارت آمریکا در اوکراین طی یک هشدار امنیتی از شهروندان آمریکایی خواسته فوری با استفاده از گزینه‌های حمل و نقل زمینی در صورت امن بودن، اوکراین را ترک کنند.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: وضعیت امنیتی در سراسر اوکراین به شدت بی ثبات است و شرایط ممکن است بدون صدور هشدار بدتر شود.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری و دیگر مقامات اوکراین گفتند که همزمان با روز استقلال اوکراین در روز چهارشنبه مسکو امکان دارد حملات فشرده از جمله حمله موشکی انجام دهد. 

زلنسکی اوایل این هفته در یک پیام ویدئویی اشاره کرد که همگی باید از اقدامی که روسیه می‌تواند این هفته انجام دهد، آگاه باشند.

مدیریت نظامی شهری کی‌یف تجمع‌های بزرگ در روز دوشنبه و سه‌شنبه را ممنوع اعلام کرده بود. میکولا ژیرنوف رییس مدیریت نظامی کی‌یف گفت این مساله مقرر شد تا نیروهای امنیتی بتوانند به موقع به تهدیدهای موشکی و بمباران نیروهای فدراسیون روسیه علیه مراکز تصمیم گیری، تاسیسات نظامی، تاسیسات دفاعی، زیرساخت‌های مهم و مناطق مسکونی مجاور آنها واکنش نشان دهند. 

خبرنگار: ابراهیم باصری