معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در اصفهان جای خالی کارخانه نوآوری که بتواند از مجموعه شتاب دهنده ها و استارتاپ ها حمایت لازم را داشته باشد؛ احساس می شود‌. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز دهم مهرماه، […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در اصفهان جای خالی کارخانه نوآوری که بتواند از مجموعه شتاب دهنده ها و استارتاپ ها حمایت لازم را داشته باشد؛ احساس می شود‌.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز دهم مهرماه، کارگروه ویژه اصفهان هوشمند در خصوص بررسی فرایند راه‌اندازی «کارخانه نوآوری» در استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان برگزار شد.
دکتر امیر رضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه راه‌اندازی «کارخانه نوآوری» جزو یکی از پیشران های اقتصادی استان است، اظهار کرد: از اصفهان بعنوان یک زیست بوم شناخته شده فناوری در کشور یاد می شود. بزرگترین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور با قدمت ۲۵ ساله در اصفهان جای دارد و این در حالی است که علی رغم استقرار المان های فناوری در استان، جای خالی کارخانه نوآوری که بتواند از مجموعه شتاب دهنده ها و استارتاپ ها حمایت لازم را داشته باشد؛ احساس می شود‌.
وی با بیان اینکه نوآوری به فناوری متصل و مقدمه ای بر فعالیت های فناورانه است، ادامه داد: محوریت فعالیت کارخانه نوآوری حمایت از استارتاپ ها و شتاب دهنده ها خواهد بود و حوزه فعالیت آن با شهرک های علمی تحقیقاتی و مجموعه های دیگر متفاوت است. درصدد هستیم در کارخانه نوآوری با ایجاد فضای کار اشتراکی، با استقرار شتابدهنده ها و استارتاپ بتوانند اهداف مشترک خود را پیش ببرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان مکان کارخانه نوآوری را در محل قدیم مرکز تحقیقات جهاد و پژوهشگاه مواد و انرژی معرفی کرد و گفت: در این کارخانه نوآوری که ۱۱ هزار متر مربع مساحت دارد؛ حدود ۱۳ سوله مستقر خواهند شد. چهار هزار متر مربع از مساحت این کارخانه به شتابدهنده ها و واحد‌های فناور در زمینه ICT و فناوری فضایی اختصاص می یابد و در هفت هزار متر مربع دیگر استارتاپ هایی که در زمینه های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، IT و… فعالیت می کنند مستقر خواهند شد.
دکتر نقش خاطرنشان کرد: مقرر شده بخش خصوصی بخشی از سرمایه گذاری های این کارخانه را انجام دهد و درصدد هستیم بتوانیم تا اواخر ۱۴۰۲ شاهد افتتاح و بهره‌برداری کارخانه نوآوری استان باشیم.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این کارخانه می تواند به فضای زیست بوم فناوری استان و حمایت از طرح های فناورانه کمک کند، تصریح کرد: با جدیت به دنبال راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان اصفهان هستیم. خوشبختانه با اقدامات و تسهیل گری های انجام شده به عملیات اجرایی راه‌اندازی این کارخانه نیز بسیار نزدیک هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص تاخیر در فرایند راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان، بیان کرد: در گذشته مشکل اصلی جانمایی و مکان استقرار کارخانه بود اما با تفاهم نامه چهار جانبه ای که میان وزرای ICT و ارتباطات، معاونت علمی و فناوری، استانداری اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان منعقد شد مسیر راه‌اندازی کارخانه نوآوری تسهیل شده است.
دکتر نقش افزود: تقسیم کار انجام و وظایف هرکدام از عوامل اجرایی مشخص شده است؛ اکنون یک هم‌افزایی و همکاری نیاز داریم تا این چهار وجه تفاهم نامه به یکدیگر وصل شوند؛ البته که اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.