پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از این هفته در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: متقاضیان وام ۲۰۰ میلیونی نوسازی مسکن روستایی می‌توانند از این هفته با مراجعه به نزدیک‌ترین بنیاد مسکن تسهیلات خود را دریافت کنند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر برزگر […]

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از این هفته در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: متقاضیان وام ۲۰۰ میلیونی نوسازی مسکن روستایی می‌توانند از این هفته با مراجعه به نزدیک‌ترین بنیاد مسکن تسهیلات خود را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌نیوز، اظهار داشت: ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد جزو اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن است.
وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی، استانی خطرپذیر از حیث زلزله و سیل است، بنابراین موضوع مقاوم‌سازی مساکن روستایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد که تاکنون حدود ۳۵ درصد از این میزان، مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.
وی تصریح کرد: مقرر شده سالانه ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی آذربایجان‌غربی با حمایت این نهاد و همکاری مردمی مقاوم سازی شود.
برزگر با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از سوی بانک‌های عامل آغاز شده است، گفت: بر اساس مصوبه مورد تایید رییس جمهور و ابلاغ شورای عالی مسکن، وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد، ضمانت زنجیره ای سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله است.
وی تصریح کرد: پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از این هفته همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود.
برزگر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این موضوع از طریق بنیاد مسکن به بانک‌های عاملی ابلاغ شده و امیدواریم با همکاری بانک‌ها پرداخت تسهیلات و متمم با کمترین دغدغه انجام شود.
وی اضافه کرد: این روند به عمران و آبادانی روستاها کمک خواهد کرد و بنیاد مسکن تلاش می‌کند با صدور مجوز در کوتاه‌ترین زمان به توسعه و عمران روستاها کمک کند.
برزگر عنوان کرد: بی‌تردید باید با برنامه‌ریزی‌های لازم، تا پایان سال ۱۴۱۰ بتوان تمامی واحدهای مسکونی را با تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی که آبان سال گذشته در شورای عالی مسکن به تصویب رسید، مقاوم‌سازی کرد.