قدرت خرید مردم پایین است، ۱۰۰ نفر از صنف لوازم التحریر فروشان اصفهان پروانه کسب شان را باطل کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فارس محمدرضا اعتصامی رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر اصفهان: قیمت لوازم التحریر […]

قدرت خرید مردم پایین است، ۱۰۰ نفر از صنف لوازم التحریر فروشان اصفهان پروانه کسب شان را باطل کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فارس محمدرضا اعتصامی رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر اصفهان: قیمت لوازم التحریر ایرانی و خارجی نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است، بیشترین افزایش قیمت مربوط به لوازم التحریر اصلی مانند دفتر و مداد بوده است. هزینه نوشت افزار برای ۳ ماه یک دانش آموز ابتدایی حداقل ۲۵۰ هزار تومان و برای مقطع پیش دبستانی ۴۵۰ هزار تومان است، خانواده ها اگر بخواهند نوشت افزار فانتزی بخرند قیمت ها افزایش پیدا می کند.
اعتصامی افزود قدرت خرید مردم پایین است و فروشندگان لوازم التحریر از خرید مردم راضی نیستند.
مدیران مهدهای کودک و پیش دبستانی ها به جای اینکه کار اقتصادی کرده و خودشان اقدام به فروش لوازم التحریر کنند، اجازه دهند این قشر که ۲ سال و نیم انتظار کشیدند که مدارس بعد از کرونا باز شود، فروش داشته باشند. از طرفی شغل لوازم التحریر یک شغل فصلی است و در سال یک تا دو بار مردم خرید می کنند و در مقابل فروشگاه های زنجیره ای اقدام به فروش نوشت افزار می کنند و سبب شده از ۶۰۰ نفر صنف لوازم التحریرفروش در شهر اصفهان حدود ۱۰۰ نفر به دلیل نداشتن فروش لازم پروانه کسب شان را باطل کنیم. از خانوده ها درخواست دارم از فروشگاه های محله خرید کنند، چرا که خرید از آن اقتصاد یک خانواده را می چرخاند و با همین خرید کمک می کنیم که مغازه خود را تعطیل نکند و کسب و کارش ادامه داشته باشد.