مسئولان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با حضور در بیمارستان محل بستری حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی زندان اوین در جریان رسیدگی به وضعیت درمانی آنان قرار گرفتند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از مرکز رسانه قوه قضاییه، برخی از عوامل اصلی درگیری و آتش‌سوزی شنبه شب بازداشتگاه اوین، در میان حادثه‌دیدگان حضور دارند […]

مسئولان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با حضور در بیمارستان محل بستری حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی زندان اوین در جریان رسیدگی به وضعیت درمانی آنان قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از مرکز رسانه قوه قضاییه، برخی از عوامل اصلی درگیری و آتش‌سوزی شنبه شب بازداشتگاه اوین، در میان حادثه‌دیدگان حضور دارند که با دستور رئیس قوه قضاییه، نسبت به پیگیری جدی تکمیل درمان این افراد اقدامات در حال انجام است.

همچنین، چند تیم ویژه‌ای از سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به نمایندگی از رئیس قوه قضاییه، مسئول رسیدگی به امور خانواده‌های حادثه‌دیدگان و متوفیان حادثه شده‌اند. بنابر دستور رئیس قوه قضاییه، این تیم مسئول هستند ضمن حمایت از خانواده‌های مددجویان متوفی، برای رسیدگی و تامین نیازهای بازماندگان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۳ مهر مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که تصاویری از بروز آتش سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق شده است.

در این آتش‌سوزی، هشت زندانی جان باختند همچنین ۷۰ زندانی نجات پیدا کردند و ۶۱ نفر مجروح شدند.

رئیس قوه قضاییه ۲۵ مهر در شورای عالی مسئولان قضایی درباره این حادثه گفت که آنچه در زندان اوین رخ داد جنایتی بود که به دست عده معدودی از عوامل دشمن صورت گرفت.

رئیس عدلیه به مسئولان سازمان زندان‌ها تکلیف کرد که نسبت به تکمیل درمان مجروحان حادثه زندان اوین حتی مجرمی که دستانش در این قضیه آلوده است اهتمام داشته باشند.

محسنی اژه ای اضافه کرد: همچنین مسئولان سازمان زندان‌ها موظفند کمک‌ها و حمایت‌های لازم را از خانواده‌های متوفیان این حادثه به عمل آورند و هیئت‌هایی را نیز برای ملاقات با آنها اعزام کنند.

قاضی‌القضات همچنین تصریح کرد: در همان ساعات نخستین حادثه آتش‌سوزی در بخشی از زندان اوین، ترتیبات تماس همه زندانیان این ندامتگاه با خانواده‌های‌شان فراهم شد؛ با این حال مجدداً دستور می‌دهم چنانچه فردی در زندان اوین هنوز با خانواده خود تماس برقرار نکرده، هر چه سریعتر مقدمات مکالمه او با خانواده‌اش فراهم شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اضطراب خانواده‌های زندانیان زندان اوین گفت: این خانواده‌های مضطرب می‌خواهند با فرد زندانی خود صحبت کنند و تا صدای او را نشنوند، آرامش نمی‌گیرند.