معاون فرهنگی شهرداری اصفهان به شرح اقدامات انجام شده ازسوی مدیریت شهری در حوزه فرهنگی طی یک سال گذشته پرداخت و ساخت زمین‌های روباز ورزشی، ارائه خدمات به بیش از ۱۰۰ هزار ورزش‌آموز و پخش تولیدات مرتبط با اصفهان در رسانه‌های کشورهای خارجی را از جمله این اقدامات دانست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان به شرح اقدامات انجام شده ازسوی مدیریت شهری در حوزه فرهنگی طی یک سال گذشته پرداخت و ساخت زمین‌های روباز ورزشی، ارائه خدمات به بیش از ۱۰۰ هزار ورزش‌آموز و پخش تولیدات مرتبط با اصفهان در رسانه‌های کشورهای خارجی را از جمله این اقدامات دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجتبی شاه‌مرادی در این باره گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با برخورداری از ۲۲۰ مرکز فعال در محلات مختلف شهر گسترده‌ترین تماس را با مردم دارد.

او با اشاره به اقدامات این سازمان در زمینه ورزش افزود: بخشی از اقدامات شهرداری‌ها در حوزه ورزش، با محوریت ورزش‌های همگانی است که تلاش کرده ایم با برگزاری رویدادها و ایجاد بسترهای مناسب ارتباط دوسویه ای با مردم داشته باشیم.

او توسعه زیرساخت‌های ورزشی را از دیگر فعالیت‌های شهرداری‌ها دانست و بیان کرد: پرداختن به حوزه ورزش از وظایف ذاتی شهرداری نیست اما به علت نیاز مبرم و مطالبه شهروندان، شهرداری وارد این حوزه‌ها شده است، بنابراین در کنار اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تلاش کرده‌ایم که به توسعه زیرساخت‌ها بپردازیم.

توسعه زمین‌های روباز، راهی برای افزایش سرانه ورزشی شهر

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به سرانه ۳ و نیم متر مربعی هر فرد از ورزش در سطح جهان گفت: سرانه ورزشی استان اصفهان کمتر از نیم متر مربع است و لذا افزایش این سرانه را در دستور کار داریم.

او ساخت زمین‌های روباز ورزشی را از اقدامات انجام شده در یک سال گذشته دانست و یادآور شد: ساخت سوله‌ها بسیار هزینه‌بر است و به همین دلیل توسعه زمین‌های روباز مطابق با استانداردهای روز دنیا در محلات می‌تواند به افزایش سرانه ورزشی شهر کمک کند.

شاه‌مرادی با اشاره به نقشه تفصیلی شهر اظهار کرد: طبق این نقشه هر بخش کاربری و متولی متفاوتی دارد و یکی از مشکلات شهرداری این است که هنگام توسعه سرانه ورزشی یا باید کاربری‌های مسکونی را تملک کند و یا از کاربری‌هایی استفاده کند که متولی آن اداره کل ورزش و جوانان است.

احداث ۲۵ زمین روباز ورزشی در مناطق مختلف شهر

شاه‌مرادی با بیان اینکه به رغم این مشکلات شهرداری تلاش می‌کند با نگاه عدالت محور به توسعه زمین‌های روباز بپردازد، افزود: امسال ۱۰ زمین و سال آینده ۱۵ زمین ورزشی روباز در مناطق مختلف شهر احداث و بهره برداری می‌شود.

او تصریح کرد: جانمایی این زمین‌ها به گونه‌ای است که کمترین تعارض را با مناطق مسکونی داشته باشد، در حاشیه پارک‌ها باشد و جوانان و نوجوانان بدون دغدغه از این اماکن استفاده کنند.

ارائه خدمات به بیش از ۱۰۰ هزار ورزش‌آموز در زیرساخت‌های شهرداری

شاه‌مرادی از ارائه خدمات ورزشی به بیش از ۱۰۰ هزار ورزش آموز در زیرساخت‌های شهرداری خبر داد و افزود: نصب سازه‌های ورزشی جدید در پارک‌ها و احیای فرهنگ پهلوانی در میان نوجوانان و جوانان از دیگر اقدامات در حوزه ورزش بوده است.

برون‌سپاری، رویکرد جدی مدیریت شهری در حوزه فرهنگی

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جدی در دوره جدید مدیریت شهری رویکرد مردم سپاری به معنای مشارکت گرفتن از مردم در کشف راه حل‌ها و اقدامات است.

او با بیان اینکه شهرداری تلاش می‌کند در حوزه فرهنگی به یک پشتیبان و تسهیل‌گر تبدیل شود، تأکید کرد: در مناطق کمتر برخوردار که به یارانه بیشتری نیاز است، همه زیرساخت‌ها در اختیار شهرداری است و به صورت مستقیم به مردم خدمات ارائه می‌‌دهد، اما اگر در همین محلات کسانی تخصص لازم برای اداره امور زمین‌ها را داشته باشند، آن را واگذار می‌کنیم.

او با اشاره به فعالیت شورای فرهنگی ورزشی در محلات گفت: یکی از فعال ترین مناطق در این حوزه منطقه ۹ شهرداری اصفهان است که به صورت مستمر فعالیت دارد.

پخش تولیدات مرتبط با اصفهان در رسانه‌های کشورهای خارجی

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به تعامل با خواهرخوانده‌های شهر اصفهان بیان کرد: معرفی شهر اصفهان مهم ترین رویکرد در ارتباط با شهرهای خواهرخوانده است که در این خصوص در بستر فضای مجازی و شبکه‌هایی تلویزیونی، کشورهای خارجی مانند چین، کره جنوبی، آلمان و.. تولیداتی مرتبط با اصفهان داشته ایم.

او با اعلام اینکه به دنبال تسهیل زمینه تبادل علمی تجاری بر مبنای روابط خواهرخواندگی هستیم، افزود: حضور هنرمندان صنایع دستی در رویدادهای بین المللی از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام می‌شود.