رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آیینی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ویژه‌برنامه «بزم ارادت» به‌منظور گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش‌ زورخانه‌ای از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، منصور قربانی رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آیینی سازمان فرهنگی اجتماعی […]

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آیینی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ویژه‌برنامه «بزم ارادت» به‌منظور گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش‌ زورخانه‌ای از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، منصور قربانی رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آیینی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برنامه «بزم ارادت» به‌منظور گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به همت مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی و اداره فرهنگی منطقه چهار شهرداری اصفهان مصادف با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای (۱۸ اردیبهشت) و همچنین سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی (۲۵اردیبهشت) برگزار می‌شود.

وی اجرای آئین‌ها و ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی، مرشدخوانی، نقالی و شاهنامه‌خوانی را از بخش های مختلف این برنامه دانست و اظهار کرد: بخش ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور سه مرشد برجسته برگزار می شود و در بخش نقالی و شاهنامه‌خوانی نیز محمد کراچیان و ناصر کریمی از نقالان و شاهنامه خوانان شناخته شده به اجرای برنامه می پردازند.

به گفته وی، ایمان قاسمی مرشد نوجوان کاشانی نیز اجرای بخش دیگری از این برنامه را برعهده دارد.

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آیینی خاطرنشان کرد: این برنامه از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در سه نقطه از گذر فرهنگی چهارباغ در نزدیکی میدان امام حسین (ع)، میدان انقلاب و روبه‌روی خیابان آمادگاه میزبان عموم شهروندان است.