معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان مصوبات قرارگاه کاهش آلودگی هوا را تشریح کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان برخی مصوبات قرارگاه کاهش آلودگی هوا در شهرداری اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان. حسین حق شناس با اعلام مصوبات قرارگاه کاهش آلودگی هوا گفت: علی رغم اینکه نقش مدیریت شهری در تولید و کنترل عوامل آلاینده هوا ناچیز است.

اما با توجه به اهمیت موضوع سلامتی شهروندان و البته رسالت اجتماعی که بر دوش خود حساس می‌کند، در تلاش برای انجام هرگونه اقدامی است. که در کاهش آلودگی هوا موثر واقع شود.

او افزود: فارغ از شرایط زمانی، مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک اقدامات مختلفی انجام داد.

که از آن جمله می توان پیگیری مجدانه توسعه مترو، توسعه حمل و نقل پاک، ترویج استفاده از دوچرخه، توسعه فضای سبز، طرح‌های معاینه فنی خودرو، طرح محدوده سبز (LEZ)، راه اندازی ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا و سامانه پایش آلودگی هوا، استفاده از گازوییل با گوگرد بسیار کم. برای اتوبوس‌های شهری، راه اندازی جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی و جایگاه‌های بنزین حاشیه خیابان، اجرای. طرح‌های شناورسازی ساعات کار برای مدیریت ترافیک در ساعت اوج صبح، توسعه خطوط بی.آر.تی، راه اندازی خطوط ویژه ون و میدل باس، ایجاد زیر‌ساخت‌ها و توقفگاه‌های دوچرخه، توسعه پیاده راه‌های شهری، برطرف نمودن گلوگاه های ترافیکی اشاره کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد. در همین راستا قرارگاه کاهش آلودگی هوا با حضور بخش‌های مختلف در شهرداری اصفهان تشکیل شد که مصوبات مختلفی را به دنبال داشت.
او با اشاره به برخی مصوبات این جلسه ادامه داد: اصلاح ۷ نقطه از خط چهار بی.‌آر‌.تی و ۳ نقطه از خطوط یک، ۲ و ۳ بی.‌آر.تی، تسریع در فرآیند خرید و نصب سامانه دوربین‌های ثبت تخلف در مسیرهای بی.‌آر.تی، اضافه شدن ۵دستگاه. اتوبوس به خط ۴ بی.‌آر.تی برای کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در این مسیر از جمله تصمیماتی است که اتخاذ شد.

افزایش جذابیت اتوبوس در برخی خطوط

حق شناس اظهار کرد: در تلاش برای تهیه و تصویب لایحه‌ای در شورای اسلامی شهر اصفهان هستیم تا ضمن ارائه تخفیف مبلغ کرایه برای زمان‌های غیر از ساعت اوج ترافیک، مشوقی برای توزیع سفرها در ساعات غیر اوج ایجاد کنیم. تا شهروندانی که امکان انجام کارهای خود در ساعت‌های خلوت‌تر را دارند، سفر خود را در ساعات غیراوج انجام دهند.
او با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل همگانی بیان کرد. در این راستا تکالیفی برعهده معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان قرار داده شد. تا بررسی‌های لازم را برای انجام طرح‌های فرهنگ‌ساز در این زمینه انجام دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص توسعه حمل و نقل پاک نیز گفت. افزایش ایستگاه‌های پارک دوچرخه در سطح شهر، طرح توسعه و ترویج استفاده از اسکوتر و مطالعه در خصوص زیرساخت‌هایی. که برای انجام آن لازم است، از دیگر تصمیماتی است که در این جلسه گرفته شد.

اقدامات دارای اولویت در خصوص کاهش آلودگی هوا

اطلاع رسانی شهری در خصوص ساعات اوج ترافیک، خطوط اتوبوس تندرو، سامانه‌های تسهیل گر مرتبط با خدمات حمل و نقل همگانی، تشویق و ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل همگانی، از جمله اقداماتی است. که در حوزه اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.
حق شناس از دیگر اقدامات برای کاهش زمان سفر در سطح خطوط تندرو را رفع گلوگاه‌ها اعلام کرد. و گفت: به زودی ۲ قسمت از خط ۴ بی آرتی که به واسطه توقف‌های دوبله مسدود می‌شدند تبدیل به مسیر ویژه خواهند شد. و در ۷ نقطه نیز با اجرای خط پرش، حرکت اتوبوس‌ها تسهیل خواهد شد.