برگزاری جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در خانه کُرد سنندج مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از برگزاری جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی به‌منظور حمایت از هنرمندان و ایجاد فرصت‌های شغلی در خانه کُرد سنندج خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ یعقوب گویلیان روز یکشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ در این‌باره گفت: […]

برگزاری جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در خانه کُرد سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از برگزاری جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی به‌منظور حمایت از هنرمندان و ایجاد فرصت‌های شغلی در خانه کُرد سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ یعقوب گویلیان روز یکشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ در این‌باره گفت: جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی با همکاری و مشارکت بسیج هنرمندان و مرکز بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اظهار کرد: مرحله استانی این جشنواره با برپایی نمایشگاهی از آثار فاخر و ارزشمند هنرمندان و صنعتگران کردستانی در رشته‌های فرش، گلیم و گیوه گلیم‌بافی، شال‌بافی، کلاش‌، زیورآلات سنتی، سفال‌گری، مصنوعات چوبی، معرق، البسه محلی و میناکاری در حال برگزاری است.

او هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی محصولات صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان و ایجاد فرصت‌های شغلی در استان عنوان کرد و افزود: ۸۰ اثر در ۱۰ رشته از ۵۰ هنرمند صنایع‌دستی استان به این جشنواره فرستاده شده است.

گویلیان با بیان اینکه کارشناسان حوزه صنایع‌دستی استان، داوری این آثار را برای حضور در مرحله کشوری انجام می‌دهند، یادآور شد: امید است با پشتکار هنرمندان خلاق و توانمند این دیار شاهد درخشش بیش از پیش آن‌ها در عرصه‌های هنری باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بیان کرد: این نمایشگاه‌ تا ۱۶ آذرماه صبح و بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان