«مردم پرافتخار و سربلند ایران، جان من هزار بار فدای شما…» این جمله سردار سلیمانی، هدیه و یادگاری او به یک ملت است که همه نمک‌گیر مِهرش هستند. مثلاً مردم سیستان و بلوچستان در دهه هفتاد، روزگار سخت پس از جنگ، جولان اشرار و قاچاقچیان موادمخدر جانفدایی این مرد را بارها به چشم خود دیدند؛ […]

«مردم پرافتخار و سربلند ایران، جان من هزار بار فدای شما…» این جمله سردار سلیمانی، هدیه و یادگاری او به یک ملت است که همه نمک‌گیر مِهرش هستند. مثلاً مردم سیستان و بلوچستان در دهه هفتاد، روزگار سخت پس از جنگ، جولان اشرار و قاچاقچیان موادمخدر جانفدایی این مرد را بارها به چشم خود دیدند؛ مردی که در کلام و عمل یکی بود و خیرش حتی به اشرار هم رسید.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،آن‌هایی که پس از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و آغاز دهه هفتاد، نوجوان یا بزرگتر بودند اخبار نگران‌کننده جنوب شرق کشور را به یاد دارند. نام بخش‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و بخش‌هایی از استان خراسان سابق با اخبار نگران‌کننده قاچاق مواد مخدر، سلطه اشرار و گروگان‌گیری گره‌خورده بود. این نگرانی تا جایی بود که برخی مادرانی که فرزند پسر و آماده اعزام به خدمت مقدس سربازی داشتند، نذرونیاز می‌کردند نام فرزندشان در تقسیم‌بندی‌ هرجا بیفتد اما این مناطق نه!

خبرهای دهان‌به‌دهان چرخیده و غیررسمی که از این مناطق می‌آمد، نگران‌کننده بود به‌خصوص اخبار سیستان و بلوچستان. این خبرها برای ملتی که جنگی ۸ ساله و تحمیلی را آن‌هم پس از مدت کوتاهی از پیروزی انقلابی نوپا پشت سر گذاشته بودند، اخبار خوشایندی نبود که هولناک هم بود. اما رشادت­ و حضور به موقع سردار سلیمانی بلافاصله پس از جنگ و در این مناطق، جبهه جهاد و خدمت دیگری در شرق و جنوب شرق ایران برپا کرد. مبارزه با اشرار تا دندان مسلح، پرخطر بود و بارها جان فرمانده سلیمانی و نیروهایش را به خطر انداخت به خصوص که کارتل ­های موادمخدر و فروش سلاح دنیا و منطقه پشت آن بودند اما ارزشش را داشت؛ «امنیت» به مردم هدیه داده شد…

خوف دیروز، گردشگری امروز

دشمن که شکست سختی در جبهه‌ها از مردم خورده بود حالا در لباس «شرارت» و «قاچاق مواد مخدر»، پروژه ارعاب، انحراف و آزار مردم را در پیش‌گرفته بود. سیستان و بلوچستان را به بهشتی برای خود و برزخی برای مردم تبدیل کرده بود. طوری که تردد در جاده‌های برخی مناطق این استان به آرزو برای مردم تبدیل‌شده بود و اشرار برای گسترش سلطه خودشان و توسعه مناطق امن برای شرارت خود، به شیوه‌هایی مانند گروگان‌گیری هم دست می‌زدند. درست همان سال‌و روزهایی که خبرها و شایعه‌های دل‌خراش از این مناطق دهان‌به‌دهان و محفل به محفل می‌چرخید، کهنه سرباز و فرمانده چالاک دفاع مقدس، جبهه جدید را برای خدمت انتخاب کرد. فرمانده«قاسم سلیمانی» با راه‌اندازی گردان نیروی زمینی سپاه قدس با شیوه‌های بدیع و لطیفی سراغ اشرار رفت که به فکر کسی خطور نمی‌کرد، روزی بتوان اشرار تفنگ به دست و تیربار به دوشی را که زندگی‌شان با قاچاق مواد مخدر خو گرفته بود را نه‌تنها تسلیم که تواب کرد.