اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از درجه ۳ به درجه ۲ کشوری ارتقاء می یابد معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارتقاء سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از درجه ۳ به درجه ۲ کشوری خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ […]

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارتقاء سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از درجه ۳ به درجه ۲ کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از سفر خود به استان کردستان با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار کرد. 

وی با بیان اینکه کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ و سرزمین فرهنگ و هنر است، گفت: واژه فرهنگ و هنر با ذات این سرزمین عجین شده و کردستان جلوه فرهنگ و هنر در ایران زیبا بوده و قطعا در زیبایی ایران عزیز ما این سرزمین نقش بسزایی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هنر و فرهنگ این دیار از اصیل‌ترین هنرهای ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه حامل پیام و سلام مقام عالی وزارت به همکاران عزیز در استان کردستان هستم؛ تأکید کرد: فلسفه سفرم به استان‌ها دیدار با همکاران محترم، بررسی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و رسیدگی به مسائل و مشکلات است.

اسلامی اضافه کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در عرصه فرهنگ و هنر وجود داشت، تاکنون برای تکمیل این پروژه های ناتمام ۸۵هزار میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و یکی از این پروژه ها تالار مرکزی سنندج است.

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و تکمیل پروژه‌های عمرانی جزو مهمترین برنامه‌های وزارتخانه در دولت مردمی است، گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است و اطمینان می‌دهم که تا پایان دولت تالار مرکزی سنندج هم به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم شریف کردستان قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیروی انسانی را عامل کلیدی موفقیت در هر سازمان دانست و تصریح کرد: اگر قرار باشد سازمانی به موفقیت دست پیدا کند از طریق نیروی انسانی میسر خواهد شد؛ بنابراین باید به مسائل تک‌تک کارکنان رسیدگی کرد.

وی بحث معیشت و ارتقاء سطح درآمد کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یکی از دغدغه‌های مهم مقام عالی وزارت عنوان کرد و گفت: ایشان به من ماموریت دادند که مسائل همکارانم را در این حوزه‌ها پیگیری کنم؛ همت و نگاه ما در معاونت توسعه این است که مسائل مربوط به نیروی انسانی را همه استان‌ها و شهرستان‌ها مرتفع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ارتقاء سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از درجه سه به درجه دو خبر داد و گفت: به تبع این ارتقاء درجه، ساختار اداره کل هم تغییر خواهد کرد.

اسلامی در ادامه این نشست صمیمی پاسخگوی مسائل و درخواست‌های کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این سفر از پروژه عمرانی تالار مرکزی سنندج و هنرستان هنرهای زیبای این شهر بازدید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی: کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش، اصالت و هنر و شهر خلاق موسیقی است

علی اصغر دریایی در دیدار محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و هیات همراه با کارکنان اداره کل فرهنگ کردستان، گفت: بسیار خوشحالیم که شما را در جمع خود می بینیم، متاسفانه قبلاً روایت های  خوبی از کردستان مخابره نمی شد اما در حال حاضر روایت های خوب و قشنگ از کردستان در دنیا و سراسر ایران اسلامی وجود دارد و نگاه امنیتی از کردستان برداشته شده است .

وی افزود: با حضور همکاران اداره کل و احاد مردم برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری خوبی در استان در طول این دو سال رقم خورد.

ایشان تصریح کردند: در آخرین جلسه رئیس جمهور مردمی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین ایشان از برنامه های کردستان تعریف و نام بردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن اشاره به وعده ۱۱ اسفند ماه سال جاری برای حضور پرشور در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: براین باوریم با وجود تبلیغات منفی دشمن، مشارکت ۴۰درصدی در انتخابات مجلس خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه ها و رویدادهای متنوعی که در طول این دو سال برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره هه لپه رکی بانه بیش از ۳۰۰۰ نفر مخاطب و جشنواره موسیقی خیابانی کامیاران بیش از ۷۰۰۰ نفر به دیدن این برنامه با شکوه آمدند، در ۱۲ ربیع الاول سالرزو میلاد با سعادت حضرت رسول(ص) به روایت اهل تسنن  برنامه دف نوازی و مولودی خوانی تحت عنوان اجتماع بزرگ ذاکران نبوی در میدان آزادی سنندج برگزار شد.