صندوق کودکان ملل متحد سازمان ملل (یونیسف) درباره نیاز حدود سه میلیون کودک پاکستانی به کمک‌های بشردوستانه فوری هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی اعلام کرد صندوق کودکان ملل متحد سازمان ملل (یونیسف) درباره نیاز حدود سه میلیون […]

صندوق کودکان ملل متحد سازمان ملل (یونیسف) درباره نیاز حدود سه میلیون کودک پاکستانی به کمک‌های بشردوستانه فوری هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی اعلام کرد صندوق کودکان ملل متحد سازمان ملل (یونیسف) درباره نیاز حدود سه میلیون کودک پاکستانی به کمک‌های بشردوستانه فوری هشدار داد.

مجری : یونیسف می‌گوید سه میلیون کودک در پاکستان نیاز به کمک‌های بشردوستانه فوری دارند. با توجه به وقوع سیلی که شدیدترین سیل در تاریخ اخیر پاکستان محسوب می‌شود، خطر فزاینده ابتلا به بیماری از طریق آب آلوده، غرق شدن و سوءتغذیه (کودکان) وجود دارد. زین بصراوی در گزارشی از دره الله یار در ایالت بلوچستان پاکستان جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه می‌کند.
خبرنگار این شبکه افزود: نجمه می‌گوید اگر سیل به خانه اش نمی‌آمد، اگر کنار جاده زندگی نمی‌کردند، اگر خوابش آنقدر عمیق نبود، شاید دخترش الان کنارش بود. دختر سه ساله نجمه بیش از یک هفته است که ناپدید شده است. او نیمه شب ناپدید شد. همسر نجمه هر روز به دنبال دخترشان می‌گردد و نجمه منتظر می‌نشیند به این امید (که دخترش پیدا شود).
نجمه باقی، مادر دختر گمشده : من پول نمی‌خواهم، هیچ چیز نمی‌خواهم. تنها تمنایم از دولت این است که دخترم را به من برگرداند. چه مرده باشد چه زنده فقط می‌خواهم یک بار دیگر او را ببینم. هیچ چیز دیگری نمی‌خواهم. محض رضای خدا الان او در چه شرایطی است؟ او خیلی کوچک بود.
خبرنگار: او می‌گوید با مردی که در یکی از چادر‌های مجاور بود مشاجره کرده بودند، و شاید او دخترش را برده باشد، شاید هم از چادر بیرون رفته و غرق شده. هر دو حالت یک کابوس است. نهاد‌های امدادرسانی هشدار داده اند کودکانی که در فضای باز زندگی می‌کنند بیشتر در معرض خطر آدم ربایی، قاچاق انسان و سوءاستفاده جنسی قرار دارند. کودکان که تنها خاطراتی از خانه برایشان باقی مانده، تا جایی که می‌توانند با از دست دادن خانه شان و آسیب روحی ناشی از آن کنار می‌آیند.
هزاران روستا در این بخش از ایالت بلوچستان زیر آب رفته است؛ صحنه بسیار دشواری که درکش سخت است؛ و خانواده‌هایی هم که آواره شده اند اکنون در کنار جاده زندگی می‌کنند. آن‌ها به ما گفتند بزرگترین مشکل شان امنیت و جان کودکانشان است. فرزندان آن‌ها اینجا در فضای باز کنار جاده زندگی می‌کنند و در معرض عناصر فعال در سوءاستفاده جنسی و قاچاق انسان قرار دارند. خانواده‌هایی که ما با آن‌ها گفتگو کردیم می‌گفتند مشکل اصلی شان این است که از فرزندانشان حفاظت کنند.