احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان اصفهان، همزمان با سومین روز از هفته دولت سال ۱۴۰۱، آیین تکریم و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان انجام شد. در این مراسم احمدرضا لاهیجان زاده با […]

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان اصفهان، همزمان با سومین روز از هفته دولت سال ۱۴۰۱، آیین تکریم و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان انجام شد. در این مراسم احمدرضا لاهیجان زاده با حکم علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان منصوب شد. آیین تکریم ایرج حشمتی مدیرکل پیشین حفاظت محیط زیست استان نیز برگزار شد و از این پس وی فعالیت خود را به عنوان معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه خواهد داد.

دراین مراسم که با حضوردکتر رضا انجم شعاع معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیران ارشد استان برگزار شد، ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان، ضمن عرض تبریک هفته دولت  از همراهی و همکاری دستگاه ها و نهادهای استان، اصحاب رسانه، همکاران و محیط بانان در طول خدمت خود قدردانی نمود و بدون ارائه بیلان کار طی سه سال و نیم مدیریت خود در حفاظت محیط زیست استان، از یکایک مدیران پیشین که در بستر سازی و ایجاد فضای مناسب برای خدمت، تلاش کرده اند قدردانی نمود و بر نقش هماهنگ کننده و هدایتگرانه خود با استفاده از توان بالای مجموعه همکاران برای نیل به موفقیت های به دست آمده تأکید نمود. 


سپس معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت، مدافعین حرم و محیط بانان شهید،  به بیان برخی از دستاوردهای دولت سیزدهم بویژه  در حوزه محیط زیست پرداخت و اظهار داشت: در سال اول این دولت، فعالیت های مهمی در بخش های دیپلماسی، سلامت، رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار انجام شد. در بخش محیط زیست کشور نیز ده ها مصوبه جهت توسعه فعالیت های محیط زیست، رفع موانع و سرعت دادن به طرح های  های عمرانی و  تهیه تجهیزات سنجش آلاینده ها و امور مربوط به مناطق صورت گرفت. در این مدت بیش از ۱۱۲ طرح بزرگ جهت اجرا مورد ارزیابی قرار گرفته است و بیش از ۹۰ درصد این طرح ها به منظور اجرا با رعایت ملاحظات زیست محیطی به تصویب رسید. بیش از ۵ گونه جدید جانوری شناسایی و به مجامع بین المللی معرفی شد. برگزاری نشست منطقه ای با حضور ۱۱ کشور همسایه جهت همکاری های زیست محیطی منطقه ای از رخدادهای ارزشمندی بود که در حوزه دیپلماسی صورت گرفت. در حوزه فرهنگ نیز بیش از ۶۵۰ هزار ساعت آموزش از ابتدای تشکیل دولت در قالب فعالیت های فرهنگی و آموزشی محیط زیستی  برگزار شد. از اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت و تنوع زیستی می توان به تکمیل پایگاه ها و خرید امکانات برای محیط بانان که با حداقل امکانات مشغول به خدمت رسانی هستند، اشاره کرد.

انجم شعاع در ادامه صحبت های خود و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و بیانات ریاست جمهور مبنی بر اینکه که توسعه فرع بر محیط زیست است، افزود: دو رخداد مهم را پیش رو داریم، تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با هدف برطرف کردن کمبود ها، مسائل و مشکلات و ارتقاء جایگاه محیط زیست در کشور و رویداد دیگر، تنطیم لایحه برنامه هفتم توسعه با در اولویت قرار دادن حضور محیط زیست است. با پیگیری های انجام شده و حمایت دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام، محیط زیست به عنوان موردی مستقل در سیاست های برنامه هفتم آمده و مبنای برنامه ریزی در آینده خواهد بود و نیاز ها و تکالیفی که در ارتباط با حفاظت محیط زیست مطرح است، درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل اساسی در حوزه محیط زیست انسانی در استان اصفهان کیفیت هواست که در این راستا، بهبود شاخص های عملکردی محیط زیست و بهبود کیفیت هوای کلان شهرها در سیاست های برنامه هفتم مورد تاکید قرار گرفته است. استقرار فراوان صنایع و جمعیت در ده درصد از مساخت استان نیز مسئولیت بسیار سنگینی را بر مدیریت محیط زیست تحمیل می کند . در حوزه محیط زیست طبیعی با احتساب مساحت بیش از یک و نیم میلیون هکتار از سطح استان که به مناطق چهار گانه اختصاص داده شده است، و حفاظت و توسعه این مناطق از اولویت های سازمان است. مشکل آب و فرونشست و برداشت آب از منابع زیرزمینی نیز از مسائل مهمی است که نقش همکاران ما را دراستان اصفهان در امور حفاظت، سنگین تر می کند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس حفاظت محیط زیست کشور درتکریم از خدمات دکتر حشمتی به عنوان یکی از مدیران بسیار موفق و خوشنام، مسلط، متدین و خوش فکر که قرار است در ادامه از ظرفیت و توان ایشان در مسئولیت معاونت محیط زیست انسانی که یکی از بخش های مهم سازمان است استفاده شود، به نمایندگی از ریاست سازمان از تلاش های ایشان و همکارانشان در طی این مدت قدردانی به عمل آورد . 

وی در معرفی احمدرضا لاهیجان زاده، گفت: ایشان از بهترین مدیران سازمان است که دردر کنار مسئولیت های متعدد خود، حدود ۶ سال سابقه خدمت به عنوان مدیرکل در استان اصفهان را در کارنامه دارد. وی از ایشان به عنوان مدیری توانمند، باتجربه، متدین مسلط و با سلامت یاد کرد که و اظهار امیداوری کرد که با همراهی معاونین و کارکنان محیط زیست استان و جلب همکاری مدیران استانی دستگاه های مرتبط در پیشبرد اهداف سازمان حفاظت محیط زیست توفیق بیابند.

امیررضا نقش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، دیگر سخنران این مراسم ، بازگرداندن روحیه امید و اعتماد را از بزرگ ترین کارها دانست و اظهار داشت: اصفهان دریایی از فرصت ها و توانمندی هاست که به همین میزان چالش ها، مسائل و مشکلات فراوانی را به همراه دارد. با استقرار بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی در استان که رتبه اول واحد های صنعتی و اشتغال در صنعت را در سطح کشور دارد. برای برون رفت از این وی گفت چنانچه هم افزایی، همکاری و هماهنگی بین بخشی به همین ترتیب ادامه یابد می توانیم با همدلی و همفکری شرایطی را فراهم کنیم که از طرفی توسعه اقتصادی که فعلا مبتنی برصنعت و کمتر بر کشاورزی و خدمات استوار است را حفظ کنیم و از طرفی افق آینده استان را به سمتی ببریم که مطابق با سند آمایش سرزمین باشد.

نقش، ضمن بیان سابقه خوب همکاری بین استانداری و حفاظت محیط زیست استان، ایرج حشمتی را فردی توانمند، فنی، علمی و خستگی ناپذیر و کاربلد خطاب کرد و مسئولیت جدید ایشان در سازمان حفاظت محیط زیست را تبریک گفت. وی در پایان سخنان خود از احمدرضا لاهیجان زاده به عنوان مدیری توانمند، با تجربه و مفید یاد کرد و حضور ایشان را در این دستگاه، تبریک گفت و خواستار همراهی دستگاه های مختلف با اداره کل حفاظت محیط زیست ببا این دستگاه شد.

امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و هیئت همراه،

در پایان این برنامه، با اهداء لوح های سپاس از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار اصفهان از زحمات طی سه سال و نیم گذشته دکتر ایرج حشمتی ، تقدیر و تشکر شد.

احمد رضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه حقابه پایداری سرزمین در اصفهان یکی از مباحث مد نظر ما است، اظهار داشت: آلودگی هوا نیز از جمله مشکلاتی است که از قبل مطرح بود و در گذشته تنها در فصل سرد سال شاهد آن بودیم اما اکنون دو موضوع خیلی مهم فرونشست زمین و طوفان‌های گردوغبار نیز به معضلات استان افزوده شده است.

لاهیجان زاده با تأکید بر اینکه لازم است یک دیدگاه بین دستگاه‌ها به وجود آید که بر اساس توان سرزمین بار گذاری در اصفهان صورت گیرد خطاب به معاونین سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اینکه بخشی از میراث طبیعی کشور درمناطق استان اصفهان قرار دارد، اگر قرار باشد جایی را ذخیره گاه زیستکره اعلام کنیم اصفهان این ظرفیت را دارد.

در این مراسم، سعید یوسف پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، کاظمی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و نمایندگانی از صنعت معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی، نمایندگان دستگاه های نظارتی و اجرایی استان، اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز استان، و کارکنان حفاظت حفاظت محیط زیست استان، حضور داشتند.