آغاز عملیات اجرایی طرح کارخانه اکسید منیزیم عملیات اجرایی کارخانه اکسید منیزیم در شهرک صنعتی کامبوزیا زاهدان آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /شاتا، عملیات اجرایی کارخانه اکسید منیزیم درشهرک صنعتی زاهدان با حضور وجیه الله جعفری معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن […]

آغاز عملیات اجرایی طرح کارخانه اکسید منیزیم

عملیات اجرایی کارخانه اکسید منیزیم در شهرک صنعتی کامبوزیا زاهدان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /شاتا، عملیات اجرایی کارخانه اکسید منیزیم درشهرک صنعتی زاهدان با حضور وجیه الله جعفری معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، ایرج حسن پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، و دیگر مقامات استانی در دو فاز آغاز گردید.
واحد کانه آرایی، فاز اول این کارخانه است که در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار درحال احداث است و با افتتاح این واحد، سالانه ۱۲۰ هزار تن منیزیت کانه آرایی شده تولید و زمینه برای اشتغال ۵۰ نفر فراهم خواهد شد.
فاز دوم کارخانه اکسید منیزیم نیز به منظور ایجاد کوره پخت منیزیت است که در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و به منظور تولید سالانه ۴۰ هزار تن انواع منیزیت کلسینه و‌سینتره، با ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر اجرا می شود.
هدف از اجرای فاز دوم این کارخانه تبدیل منیزیت کانه آرایی شده است که مواد اولیه آن از سطح معادن استان استخراج می شود به منیزیت کلسینه وسینتره تبدیل و به خارج از کشور صادر خواهد شد.