موذنی با اشاره به جابجایی دانشگاه ادبیات گفت: قرار نبوده بخش ادبیات فارسی دانشگاه شیراز از کنار آرامگاه حافظ جابجا شود و همچنان در همین مکان خواهد بود و تنها بخشی از ساختمان به طور موقت در اختیار استانداری قرار داده شده بود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد موذنی»، […]

موذنی با اشاره به جابجایی دانشگاه ادبیات گفت: قرار نبوده بخش ادبیات فارسی دانشگاه شیراز از کنار آرامگاه حافظ جابجا شود و همچنان در همین مکان خواهد بود و تنها بخشی از ساختمان به طور موقت در اختیار استانداری قرار داده شده بود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد موذنی»، امروز (دوشنبه ۱۴ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از مهمترین ابزارها برای شکست یک جامعه، سیاه نمایی و کمرنگ کردن پیشرفت هاست و متاسفانه به دلیل وجود امپراتوری رسانه ای در جهان، میزان خبرهای ناامیدکننده در کشور ما ۸۰ برابر بیشتر از میانگین جهانی است که نگران کننده است.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: اهمیت کار فعالان رسانه های ما، انتشار اخبار توانمندی ها و ظرفیت های مطلوب جامعه است و باید اخبار پس از نهایی شدن منتشر شود نه اینکه اقدامات به نتیجه نرسیده به عنوان یک نقص نشر داده شود که نتیجه ای جز یاس در جامعه ندارد.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید در امور مختلف مانند حوزه های اقتصادی و پیشرفت های علمی موثر عمل کند و جای خوشحالی است که ارتباط رسانه و دانشگاه شیراز نزدیک و مطلوب است که بازخوردهای خوبی در جامعه دارد.

موذنی با اشاره به جابجایی دانشگاه ادبیات گفت: قرار نبوده بخش ادبیات فارسی از کنار آرامگاه حافظ جابجا شود و همچنان در همین مکان خواهد بود و تنها بخشی از ساختمان به طور موقت در اختیار استانداری قرار داده شد و استقرار بخشی از میراث فرهنگی در این ساختمان نیز منتفی شده است اما هر چهار ضلع چهارراه ادبیات به شکل فعلی دانشگاه حفظ می شود.

وی ادامه داد: برای توسعه فضای فیزیکی دانشگاه شیراز متناسب با آموزش ها از بخش هایی از خوابگاه «شهید مفتح» نیز فعلا استفاده می شود که جابجایی آن به محض تامین فضای کافی از خوابگاه انجام می شود.

موذنی تاکید کرد: قصد داریم دانشگاه های مختلف هنر، معماری، علوم پایه و … را در پردیس دانشگاهی تجمیع کنیم.

بر اساس این گزارش در ادامه،‌ «علی حفیظی»، هم گفت: در جشنواره رویش و حوزه های فرهنگی و علمی و جشنواره سراسری قرآن کریم و نشریه تیتر و …‌ دانشگاه شیراز رتبه های مطلوبی کسب کرده است و برنامه های ۱۳ آبان هم برنامه ریزی شده است و در مهرماه نیز برنامه های مشاوره، تربیت بدنی و ورزش قهرمانی برای دانشجویان خواهیم داشت.

معاون دانشگاه شیراز افزود:‌ ۱۹ هزار متر مربع از فضای خوابگاهی دانشگاه شیراز در ۱۰ ماهه گذشته بازسازی و تعمیر شده است و خوابگاه شهید مفتح دانشگاه شیراز یک نماد برای شهر شیراز است که بازسازی آن مورد توجه قرار دارد.