فرمانده مرزبانی فراجا گفت: احتمالاً در روزهای آینده شاهد افزایش جمعیت زائران در پایانه مرزی مهران خواهیم بود و در همین چارچوب از مردم می‌خواهیم که به سایر پایانه‌های مرزی برای سفر به عراق مراجعه کنند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه ‌خبری پلیس، سردار ‌احمدعلی گودرزی‌‌ با […]

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: احتمالاً در روزهای آینده شاهد افزایش جمعیت زائران در پایانه مرزی مهران خواهیم بود و در همین چارچوب از مردم می‌خواهیم که به سایر پایانه‌های مرزی برای سفر به عراق مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه ‌خبری پلیس، سردار ‌احمدعلی گودرزی‌‌ با اشاره به برخی از اقدامات صورت‌گرفته در پایانه‌های مرزی برای ایام اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در فصل گرما برگزار می‌شود در پایانه‌های مرزی  سایه‌بان‌هایی ایجاد کرده‌ایم و مه‌پاش‌هایی نیز مستقر کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش مسئولان کشور در این راستاست که زائران اربعین حسینی سفر آسان و ارزانی داشته باشند، افزود: از زائران اربعین حسینی درخواست می‌کنیم که حتماً به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و عراق و دستورالعمل‌هایی که در ارتباط با سفر زائران اربعین حسینی صادر می‌شود توجه کنند و احترام بگزارند‌.

سردار گودرزی با بیان این‌که براساس تجربیات سال‌های گذشته با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد مراجعه زائران  به مرز مهران  افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که به پایانه‌های مرزی دیگر مراجعه کنند در زمان حاضر غیر از مرز مهران زائران می‌توانند از پایانه‌های مرزی خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای سفر به عراق تردد کنند.

فاصله مرزهای ایران تا شهرهای عراق + محاسبه هزینه کرایه

فرمانده مرزبانی فراجا همچنین با اشاره به گیت‌های مشخص‌شده در پایانه‌های مرزی برای عبور زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: این گیت‌ها برای ایجاد نظم و کنترل‌های امنیتی ایجاد شده ‌است و در زمان حاضر ۶۴ گیت‌ در نظر گرفته‌ایم که در صورت ضرورت  به ۹۱ گیت افزایش پیدا می‌کند و تلاش داریم که برای سال‌های آینده امکانات بیشتری در این حوزه در نظر بگیریم.

سردار گودرزی با اشاره به مرز خسروی، گفت: در زمان حاضر از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ بعدازظهر از این پایانه مرزی عبور و مرور زائران انجام می‌شود و در تلاش هستیم که با رایزنی با مقامات عراقی ساعت عبور و مرور از این پایانه مرزی را افزایش دهیم.

فرمانده مرزبانی فراجا تأکید کرد: در پایانه مرزی خسروی نیز  مانیتورینگ پیشرفته و خوبی برای کنترل مرزها ایجاد شده است و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید به اینکه “اربعین یک فرصت فرهنگی بزرگ است و باید در این فرصت ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قیام امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنیم”، تصریح کرد:  اربعین حسینی، اقیانوسی از خوبی‌ها‌ست.