نشست هم‌اندیشی «برداشت‌ها و الزامات حکمرانی عادلانه در گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار شد نشست هم‌اندیشی با اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی با موضوع «برداشت‌ها و الزامات حکمرانی عادلانه در گام دوم انقلاب اسلامی» به همت معاونت اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و با همکاری فرهنگستان علوم برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران […]

نشست هم‌اندیشی «برداشت‌ها و الزامات حکمرانی عادلانه در گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار شد

نشست هم‌اندیشی با اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی با موضوع «برداشت‌ها و الزامات حکمرانی عادلانه در گام دوم انقلاب اسلامی» به همت معاونت اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و با همکاری فرهنگستان علوم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، در این نشست که روز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ با حضور دکتر حسین نمازی وزیر سابق اقتصاد، دکتر حسین راغفر عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س)، دکتر فرشاد مومنی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از اساتید و صاحب‌نظران به ریاست دکتر سیدمهدی زریباف، سرپرست معاونت اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک برگزار شد، مباحث مربوط به حکمرانی عادلانه، چالش‌های موجود جهت تحقق حکمرانی عادلانه و راهکارهای موجود برای رفع چالش‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه دکتر حسین نمازی، وزیر سابق اقتصاد با تاکید بر اهمیت سیاست‌های اتخاذی دولت در جهت تحقق حکمرانی عادلانه، بر لزوم اتخاذ سیاست‌هایی که مانع ایجاد نابرابری و شوک اقتصادی در کشور شوند و نیز اجتناب از اتخاذ سیاست‌های تورم‌زا تاکید کرد.
دکتر حسین راغفر، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) نیز با اشاره به اهمیت شفافیت در اقتصاد، تاکید کرد که برای جلوگیری از بروز رانت و ایجاد ثروت‌های بادآورده برای گروهی خاص که خود مصداقی از بی‌عدالتی است، باید در مسیر تحقق عدالت گام نهاد.
در ادامه این نشست نیز دکتر فرشاد مومنی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، مهمترین مانع در مسیر توسعه اقتصادی کشور و تحقق عدالت را عدم توجه به قانون و علم در سیاست‌گذاری بیان کرد و راه رسیدن به عدالت را بهره‌مندی از عقلانیت در مسیر تحقق عدالت دانست.
در پایان این جلسه نیز دکتر سیدمهدی زریباف، سرپرست معاونت اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ضمن قدردانی از حاضران در جلسه، بر لزوم توجه به ظرفیت‌های موجود و نیز بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی بالقوه در مسیر حکمرانی عادلانه تاکید کرد.