سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توضیحاتی در مورد شرایط ورزشگاه آزادی ارائه کرد. به گزارش خبرنگارپایگاه خبری شهید یاران، مهیار عسگریان در مورد اینکه افشین پیروانی اعلام کرده با این وضعیت شرایط ورزشگاه آزادی چگونه می‌تواند این استادیوم را به عنوان محل بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانی آسیا معرفی کند، اظهار داشت: مگر […]

سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توضیحاتی در مورد شرایط ورزشگاه آزادی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری شهید یاران، مهیار عسگریان در مورد اینکه افشین پیروانی اعلام کرده با این وضعیت شرایط ورزشگاه آزادی چگونه می‌تواند این استادیوم را به عنوان محل بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانی آسیا معرفی کند، اظهار داشت: مگر شرکت توسعه تعهدی دارد که ورزشگاه آزادی را برای پرسپولیس آماده کند؟ اگر نیازی وجود دارد باید میان ما و مدیران باشگاه پرسپولیس جلسه‌ای برگزار شود تا ببینیم برنامه آنها به چه شکلی است و ورزشگاه را به چه شکلی می‌خواهند. قطعا ورزشگاه را آماده می‌کنیم و هواداران فوتبال شک نکنند در خدمت‌شان هستیم اما نیازی نیست این موضوع از طرف بدنه باشگاه، کادر فنی و یا بازیکنان اعلام شود.

وی افزود: باید مدیران باشگاه‌ها بخواهند و به ما بگویند که این استادیوم را مثلا برای یک فصل نیاز داریم. شرایط بازی‌های داخلی ما به این شکل و بازی‌های خارجی به شکل دیگری است چنین استانداردهایی را هم مدنظر داریم ما هم بر اساس همین توافق طبق شرایط موجود قطعا ورزشگاه آزادی را تحویل باشگاه‌ها می‌دهیم.

سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی  در مورد زمان رسیدن ورزشگاه آزادی به شرایط مطلوب گفت: در حال حاضر سکوهای ورزشگاه آزادی ۵۰ هزار نفر گنجایش دارد برای اینکه بتوانیم همزمانی مسابقات و بازسازی را داشته باشیم فازبندی کردیم. در فاز اول سکوهای غربی و در فاز دوم سکوهای پشت دروازه‌ها را در نظر گرفتیم. سکوهای شرقی در فاز سوم است. اگر مدیران باشگاه‌ها بخواهند کاری انجام شود باید جلسه‌ای داشته باشیم و برنامه‌های خود را به ما اعلام کنند. قطعا وقتی برنامه‌ها را بگیریم به شکلی بازسازی را مدیریت می‌کنیم تا در زمان برگزاری مسابقات هواداران در ورزشگاه حضور داشته باشند.

عسگریان در مورد زمان تکمیل فاز اول بهسازی سکوهای ورزشگاه آزادی تصریح کرد: همین الان هم اگر مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بخواهند می‌توانیم هماهنگ کنیم تا در دو سه هفته آینده امکان حضور تماشاگران وجود داشته باشد باید بدانیم برنامه باشگاه‌ها به چه شکلی است. ممکن است من در فضای مجازی متوجه شده باشم زمان برگزاری بازی‌ها چهارشنبه بوده اما حتی یک نامه از دو باشگاه دریافت نکردم به همین خاطر گلایه دارم. خوب نیست که فکر کنید روز بازی زمین آماده است و وارد آن می‌شوید.

وی در مورد اینکه مگر استقلال و پرسپولیس ورزشگاه آزادی را اجاره نمی‌کنند، گفت: بگویید دوستان یک برگه اجاره داشته باشند!

سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی  در مورد مبلغ اجاره ورزشگاه توضیح داد: این بحث کارشناسی می‌شود در سال‌های گذشته اجاره ورزشگاه را مطابق استفاده از کاسه استادیوم به علاوه تبلیغات در نظر گرفته بودند. با مدیران وقت استقلال یعنی فتح‌الله‌زاده و درویش جلسه‌ای گذاشتم که آنها اعتراض کردند اعتراض‌شان هم پذیرفته شد. گفتند از محل تبلیغات دور زمین چیزی به ما نمی‌رسد که چنین کاری انجام می‌دهید در آن زمان اجاره ورزشگاه یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان بود. حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای کاسه ورزشگاه و الباقی در مورد تبلیغات بود.

عسگریان در مورد اینکه آیا غیبت تماشاگران هزینه اجاره ورزشگاه آزادی را کم می‌کند، عنوان کرد: پس از اعتراض دوستان جلسه‌ای در وزارت ورزش برگزار کردیم که گفتند تبلیغات محیطی به ما ارتباطی ندارد. به همین دلیل خواستند هزینه‌های کاسه را به باشگاه‌ها اعلام کرده و بدهی‌های قبلی را نیز اصلاح کنیم. حرف‌شان منطقی بود. طبق قانون فیفا و AFC تبلیغات دور زمین ربطی به اجاره‌دهنده ورزشگاه ندارد برای سال‌های قبل و سال جدید بار دیگر کارشناسی کردیم فقط استفاده از کاسه و برگزاری بازی بدون تماشاگر یا با تماشاگر هزینه اجاره ورزشگاه اکنون فکر می‌کنم ۵۲۰ میلیون تومان باشد. برای سال‌های گذشته که طبق کارشناسی قراردادها اصلاح شده فکر می‌‌کنم هزینه اجاره ورزشگاه ۳۷۰ میلیون تومان است. ما شرایط پرسپولیس و استقلال را درک می‌کنیم و این کمترین هزینه‌ای است که می‌توانیم از آنها بگیریم.

وی در خصوص اینکه اگر پرسپولیس و استقلال برای برگزاری بازی با حضور تماشاگران در هفته دوم یا سوم لیگ برتر نامه‌نگاری کنند چنین امکانی وجود دارد عنوان کرد: کار فقط با یک نامه انجام نمی‌شود. اگر وسط بازی شرکت برق، برق را قطع کند چه کسی پاسخگو است؟ باید دوستان بپذیرند برگزاری بازی‌ها هزینه‌هایی در مورد نگهداری و آبیاری چمن، شرایط برق و … دارد. اگر باشگاه‌ها نامه بدهند بر اساس همان نامه برنامه‌ای در می‌آوریم و هزینه‌های این چنینی مشخص می‌شود قراردادی با دوستان تنظیم می‌کنیم و برای حضور تماشاگر نیز هزینه اضافی نداریم. بلکه مطابق نیاز باشگاه‌ها بلافاصله نیروهای خود را بیشتر می‌کنیم. البته این موضوع را هم بگویم به خاطر نبودن چنین مواردی بازی بدون تماشاگر برگزار نشد.

سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی گفت: شرایط بسته بودن سکوها مربوط به اواخر نیم‌فصل گذشته است اما به دلیل ناهماهنگی‌ها نخاله‌هایی که جمع‌آوری شده بود نتوانستیم از داخل ورزشگاه بیرون ببریم.

عسگریان در مورد زمان اتمام بهسازی سکوهای فاز اول ورزشگاه اظهار داشت: تقریبا در آذر ماه فاز اول آماده بهره‌برداری است. البته در حال حاضر ۵۰ هزار صندلی برای میزبانی از تماشاگران آماده داریم. الان نیز دلیل غیبت تماشاگران این بود که فرصت نشد نخاله‌های ورزشگاه را تخلیه کنیم. به همین دلیل باید آن نقاطی که نخاله جمع کرده بودیم پلمب نگه می‌داشتیم. خالی کردن این نخاله‌ها نیاز به دو تا سه هفته زمان دارد.

وی در گفت‌وگو با برنامه ورزشگاه اضافه کرد:‌ اکنون از خطیر یا درویش بپرسید آیا اراده‌ای وجود دارد که بازی‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران میزبانی کنند؟ نامه آنها باید منتج به قرارداد شود تا برنامه‌ریزی کرده و بر همان اساس برنامه‌ریزی کنیم. باید بدانم هزینه‌های شرکت توسعه ورودی دارد یا خیر. نمی‌توانیم برای اموال دولتی تعهد ایجاد کنیم و خسارت به بار آوریم. گفتم این موارد هزینه‌ای دارد که باید برای پرداخت آن هزینه کرد. ورزشگاه آزادی ملی است و باید برنامه دوستان را در قالب یک قرارداد در نظر بگیریم آنها نیز باید از شرکت توسعه بخواهند در فلان زمان کار را انجام بدهند. بازی‌های مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در آستانه شروع شدن است و باید زودتر کارها را انجام داد