منابع خبری گزارش دادند، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در آنکارا با وزیر خارجه الجزایر درباره همکاری‌های مشترک و آخرین تحولات آفریقا دیدار و گفت وگو کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان رئیس جمهور ترکیه و احمد عطاف وزیر خارجه الجزایر چهارشنبه شب در آنکارا باهم دیدار […]

منابع خبری گزارش دادند، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در آنکارا با وزیر خارجه الجزایر درباره همکاری‌های مشترک و آخرین تحولات آفریقا دیدار و گفت وگو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان رئیس جمهور ترکیه و احمد عطاف وزیر خارجه الجزایر چهارشنبه شب در آنکارا باهم دیدار و گفت وگو کردند.

در همین رابطه وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عطاف در دومین نشست گروه برنامه‌ریزی مشترک که برای پیگیری تصمیمات نشست شورای همکاری عالی ترکیه و الجزایر در ماه مه ۲۰۲۲ تشکیل شده است، شرکت خواهد کرد.

وزارت خارجه الجزایر درباره دیدار عطاف و اردوغان گفته است که این دیدار فرصتی را فراهم کرد تا توسعه کیفی روابط الجزایر و ترکیه در زمینه‌های مختلف بررسی شود.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور ترکیه و وزیر خارجه الجزایر همچنین در مورد تحولات منطقه ساحل – صحرا در آفریقا که موضوعی مورد علاقه متقابل و مایه نگرانی فزاینده برای دو کشور و کل جامعه بین المللی است، رایزنی کردند.

وزارت خارجه الجزایر افزوده است: عطاف به اردوغان توضیحاتی را درباره تلاش‌های صورت گرفته عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور برای آرام کردن اوضاع به ویژه سهم او در حل بحران ناشی از تغییر غیرقانونی حکومت در نیجر و همچنین تلاش‌های تبون برای تشویق و اختصاص رویکرد توسعه‌ای در پرداختن به مشکلات و چالش‌های پیش روی کشورها و مردم این منطقه ارائه داد.

رئیس جمهور ترکیه در پایان دیدار خود با وزیر خارجه الجزایر خواستار ادامه همکاری‌ها با این کشور در جهت تقویت روابط بین دو کشور شد.