پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس غزه در شورای امنیت تصویب نشد شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه روسیه مبنی بر آتش‌بس بشردوستانه در غزه را تصویب نکرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت که رد پیش‌نویس قطعنامه روسیه در شورای امنیت در مورد آتش‌بس در غزه […]

پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس غزه در شورای امنیت تصویب نشد

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه روسیه مبنی بر آتش‌بس بشردوستانه در غزه را تصویب نکرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت که رد پیش‌نویس قطعنامه روسیه در شورای امنیت در مورد آتش‌بس در غزه به این دلیل است که به حماس اشاره ندارد.

این نماینده آمریکایی با نادیده گرفتن تجاوزات هر روزه صهیونیست‌ها در حق فلسطینی‌های بی‌دفاع مدعی شد: «حماس رعب و وحشت در اسرائیل را به راه انداخت و باعث بحران انسانی در غزه شد.»

وی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود و ادعاهایش افزود: «حماس از حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت حمایت نمی‌کند! ما باید برای مجازات حماس در خصوص اقداماتش علیه اسرائیل باید با هم تلاش کنیم.»

گرینفیلد گفت: «آمریکا به اسرائیل بر ضرورت حفاظت از جان افراد مطابق با قوانین بین‌المللی تاکید کرده است.»

باربارا وودوارد، نماینده بریتانیا در شورای امنیت نیز ادعا کرد: «ما برای مقابله با وخامت شرایط انسانی در غزه تلاش می‌کنیم.»

وی به عنوان بخشی از صحبت‌های خود درباره پیش‌نویس قطعنامه روسیه برای آتش‌بس در نوار غزه افزود: ما نمی‌توانیم از قطعنامه‌ای حمایت کنیم که اقدامات جنبش حماس را محکوم نکند.

به این ترتیب روسیه، امارات متحده عربی، گابن و موزامبیک به این قطعنامه رای مثبت دادند و آمریکا، انگلیس، فرانسه و ژاپن به آن رای منفی دادند.

پیش‌نویس قطعنامه روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه شده بود که پایدار و کاملاً رعایت شود.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت، مرگ شهروندان صهیونیست و شهروندان صلح طلب در نوار غزه را محکوم کرد.

به گزارش روسیا الیوم، نماینده چین نیز با ابراز نگرانی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای محاصره نوار غزه، خواستار توقف مجازات‌های جمعی علیه ساکنان غزه شد و همچنین خواستار آن شد که حفاظظت از غیرنظامیان در اولویت همه طرف‌ها باشد.