پردیس سینمایی نایسر سنندج افتتاح می شود رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از افتتاح و آغاز به کار پردیس سینمایی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج در آینده ای نزدیک خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ امین مرادی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های استان کردستان ضمن گرامیداشت […]

پردیس سینمایی نایسر سنندج افتتاح می شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از افتتاح و آغاز به کار پردیس سینمایی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ امین مرادی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های استان کردستان ضمن گرامیداشت روز ملی سینما، گفت: ۲۱ شهریور ماه به عنوان روز ملی سینما در تقویم کشور به ثبت رسیده است و این روز فرصت مناسبی است تا از تلاش همه فعالان این عرصه تقدیر و تشکر شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز بخشی از اعتبار و نام کردستان در سطح ملی و بین المللی وابسته به درخشش هنرمندان عرصه سینماست و ما خرسندیم که هنر هفتم در این استان مورد استقبال و توجهی جدی مردم نیز قرار می گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با بیان اینکه سینما در این استان مورد توجه ویژه مردم و علاقمندان قرار دارد، افزود: کردستان یکی از استانهای مستعد کشور در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه هنر سینماست و هر روز خبری از درخشش آثار تولیدی هنرمندان این دیار در عرصه ملی و بین المللی منتشر می شود.

وی با اشاره به فعالیت ها و برنامه های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای کمک به توسعه و تقویت هنر سینما، بیان کرد: ما در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری در عرصه سینما ورود کرده و امروز سه پردیس سینمایی مجهز در شهرستان های سنندج، سقز و بیجار فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: پردیس سینمای بهمن سنندج با هفت سالن از جمله سینمای روباز، پردیس سینمایی مهر سقز با سه سالن و پردیس سینمایی آزادی بیجار هم با سه سالن در حال خدمت رسانی به علاقمندان هنر هفتم می باشند.

مرادی با اشاره به اقدامات حوزه هنری برای تقویت زیرساخت های این بخش، یادآور شد: در حال حاضر روند احداث پردیس سینمایی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج در دست اجراست و انشالله در آینده ای نزدیک این مرکز هنری به بهره برداری می رسد.

وی این اقدام حوزه هنری در راستای احداث و راه اندازی سینما در این منطقه حاشیه شهر سنندج را با هدف توجه به عدالت فرهنگی و توزیع مناسب فعالیت های فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: انتظار می رود که این پردیس به مکانی برای فعالیت های فرهنگی و هنری در این منطقه تبدیل شود.

وی با اشاره به آمادگی حوزه هنری کردستان در راستای تقویت زیرساخت های این بخش در سایر شهرستان های استان، اظهار کرد: مقدمات کار برای راه اندازی سینما در شهرستان های قروه و کامیاران نیز صورت گرفته و انتظار داریم که در سایه حمایت های مسئولان شهرستانی و استانی این دو شهرستان نیز صاحب سینما شوند.

وی به فعالیت های حوزه هنری کردستان در بخش نرم افزاری اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز ضمن حمایت از تولید فیلم کوتاه، اکران و نمایش آثار تولیدی فیلمسازان کردستانی، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و … از جمله فعالیت های این بخش به شمار می رود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: در همین راستا حوزه هنری ضمن حمایت از برگزاری رویدادهای مختلف سینمایی، تلاش می کند تا فضای رقابتی برای عرضه کارهای تولیدی در عرصه فیلم کوتاه را فراهم کند و به همین دلیل از برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه صاحب با حمایت حوزه هنری استان کردستان برگزار شد.

وی در پایان ضمن تبریک مجدد به همه فعالان عرصه سینما و علاقمندان به این هنر فاخر و ارزشمند، عنوان کرد: روز دوشنبه ۲۱ شهریور ماه به مناسبت روز ملی سینما تمامی آثار روی پرده در سه پردیس سینمایی بهمن سنندج، مهر سقز و آزادی بیجار به صورت نیم بها اکران می شوند.