به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از شیراز -ایرنا- انتشار فیلمی از گردهمایی روز جهانی اسکیت بازان در شبکه های اجتماعی و پوشش نامناسب برخی شرکت‌کنندگان، واکنش مدیرکل ورزش و جوانان را به دنبال داشت و وی در اولین اقدام، رییس هیات اسکیت فارس را برکنار کرد. مدیرکل ورزش و جوانان فارس روز جمعه […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از شیراز -ایرنا- انتشار فیلمی از گردهمایی روز جهانی اسکیت بازان در شبکه های اجتماعی و پوشش نامناسب برخی شرکت‌کنندگان، واکنش مدیرکل ورزش و جوانان را به دنبال داشت و وی در اولین اقدام، رییس هیات اسکیت فارس را برکنار کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برنامه هنجارشکن اسکیت بازان در بلوار هدفمند بوده است اعلام کرد: با این حال در اولین اقدام رییس هیات اسکیت فارس را برکنار کردیم.

اسکیت بهانه ای بوده برای اجرای برنامه هدفمند هنجارشکنان

با کسانی که موجب هنجار شکنی و عدم رعایت شئونات اسلامی شدند بر خورد خواهیم کرد

در تصاویر اینگونه نشان می دهد که افراد باتیپ های خاص شرکت کرده و اسکیت بهانه ای برای اجرای برنامه هدفمند آنها بوده است.
صفر پور بیان داشت: این کار در فضای عمومی انجام شده و قرار بوده  این برنامه ها  حتی در دیگر جاهای شهر شیرازو با استفاده از دوچرخه برگزار شود اما ورزش  اسکیت و دوچرخه سواری بهانه ای بیش نبوده است.   وی بیان داشت: با کسانی که موجب هنجار شکنی و عدم رعایت شئونات اسلامی  شدند بر خورد خواهیم کرد و از تمامی مسئولان  این هیات خواسته ایم  که جهت ارایه توضیح به اداره حراست ورزش و جوانان مراجعه کنند.
بیانیه اداره‌کل ورزش و جوانان فارس 
اداره‌کل ورزش و جوانان فارس همچنین در بیانیه‌ای خطاب به مردم متدین و انقلابی شیراز و استان فارس سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی تاکید کرد: این اداره‌کل و اداره ورزش و جوانان شیراز هیچ گونه مجوز ، مشارکت و همکاری در هیچ سطحی با بانیان و برگزارکنندکان این اجتماع نداشته است.
در این اطلاعیه آمده است: مردم ولایت مدار استان مستحضر باشند که تنها برنامه هایی از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس رسمیت و صلاحیت دارد که موافقت و مجوز مکتوب حراست اداره کل ورزش و جوانان استان را به همراه داشته باشد که در برنامه مذکور هیچ گونه تقاضا و موافقت و مجوزی نه از سمت اداره کل ورزش و جوانان فارس و نه از سمت اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز صادر نشده است.
این اطلاعیه می‌افزاید: در پی درج لوگوی هیات اسکیت استان فارس و حضور برخی عوامل هیأت مذکور در این گردهمایی ، شایان ذکر است که تمامی هیأتهای ورزشی برای هر گونه فراخوان و برگزاری رویداد ورزشی می بایست مجوز رسمی اخذ کنند که تخلف صورت گرفته در این راستا ، با عزل رییس هیأت اسکیت استان همراه بود. 
در این اطلاعیه آمده است: دستور لازم به منظور برکناری تمامی افراد وابسته به هیأت های استان و شیراز صادر شده است و لذا کنش عده ای به نام هیئت در برنامه مذکور نیز بدون وجاهت قانونی بوده است و از سمت اداره حقوقی اداره کل ورزش و جوانان فارس و در دستگاههای ذبربط ‌پی گیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ برنامه‌ای با عنوان روز جهانی اسکیت بورد در زمین همایش های شهری برگزار شد که طی آن شمار قابل توجهی از بانوان نوجوان و جوان شرکت‌کننده بدون پوشش سر و برخی از آنها با لباس غیرمتعارف در این برنامه حضور داشتند.
در تبلیغات برنامه روز جهانی اسکیت بورد در شیراز، نشان سه برگزارکننده درج شده است که آرم هیات اسکیت استان فارس و شهرداری شیراز قابل تشخیص است.
در همین پیوند، شهرداری شیراز در بیانیه‌ای هرگونه صدور مجوز به منظور دعوت شهروندان برای تجمع در گردهمایی اسکیت‌بازان با مشارکت این نهاد را در بلوار شهید چمران تکذیب کرد. 
فرماندار شیراز این حرکت را با برنامه‌ریزی قبلی دانست و گفت: عوامل اصلی این برنامه که بدون مجوز بوده، بازداشت شدند.لطف‌الله شیبانی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با بررسی که انجام دادیم و بر اساس اقدامات ضابطین قوه قضاییه و نیروی مقتدر انتظامی متوجه شدیم که مراسمی که برگزار شده با طرح و برنامه بوده و عوامل برگزار کننده، برنامه مستمری هم برای آینده داشته‌اند.شیبانی عنوان کرد: بدون تردید این حرکات و برنامه‌ها با قصد شکستن احکام و هنجارهای اجتماعی، دینی و ملی انجام می‌شود. 
در پی انتشار ویدئو هنجار شکنی جمعی از اسکیت سواران در شیراز رئیس کل دادگستری استان فارس دستور بررسی و برخورد با عوامل برگزاری این تجمع را صادر کرد.بنا بر مطلب دریافتی روز جمعه، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه این اقدامات ساختار شکن هویت مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع) و وجهه فرهنگی شیراز را خدشه دار می کند به دادستان مرکز استان تأکید کرد: ضمن تشکیل پرونده عوامل اصلی برگزاری و هماهنگ کنندگان این برنامه تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.
گفتنی است در پی دستور رئیس کل دادگستری استان فارس دادستان شیراز از تشکیل پرونده در این خصوص و تحقیق از تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع خبر داد.سید مصطفی بحرینی افزود: پنج نفر از عوامل اصلی پس از شناسایی بازداشت شدند.
درپی نشر تصاویر گردهمایی بلوار چمران شیراز و جریحه دار شدن احساسات متدینین، قرار است، امروز جمعه اجتماع و راهپیمایی با عنوان حامیان حریم حیا، غیرت و حجاب در شیراز در واکنش به شدت یافتن هنجارشکنی‌های اخلاقی و فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) و مطالبه از دستگاه‌های متولی امر فرهنگ برگزار شود.
این راهپیمایی جمعه سوم تیرماه پس از اقامه نمازجمعه از محل شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.
بلوار شهید چمران یکی از مهم‌ترین بلوار شهر شیراز است که از نظر جغرافیایی در شمال غرب شهر قرار دارد و این بلوار مانند یک کمربندی غرب شهر یعنی پل معالی‌آباد را به شمال شهر یعنی تقاطع غیر همسطح دانشجو  متصل می‌کند. طبیعت زیبا و هوای دلپذیر این بلوار، آن را به محلی برای پیاده‌روی و گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است.