محمدرضا فلاح در جلسه اعضای شوراهای بخش مرکزی اصفهان با بیان اینکه الان شوراها در دل مردم هستند ولی ماهیت سیاسی پیدا کرده است اظهار داشت:شوراها سپر بلای مسئولین شده اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،محمدرضا فلاح عضو شورای عالی استان اصفهان در جمع اعضای شوراهای بخش مرکزی اصفهان با اشاره به مظلومیت […]

محمدرضا فلاح در جلسه اعضای شوراهای بخش مرکزی اصفهان با بیان اینکه الان شوراها در دل مردم هستند ولی ماهیت سیاسی پیدا کرده است اظهار داشت:شوراها سپر بلای مسئولین شده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،محمدرضا فلاح عضو شورای عالی استان اصفهان در جمع اعضای شوراهای بخش مرکزی اصفهان با اشاره به مظلومیت شوراها اظهار داشت: شوراها مظلوم واقع شدند و روز به روز برمظلومیت آنها افزوده می شود.
فلاح با بیان اینکه شوراها رقابت مطلوبی را با مسئولین پیدا کردند اذعان داشت:بعضی از مسئولین، شورا ها را هووی خود دانستند و سال به سال شوراها را محدود کردند.
وی نمونه این محدودیت ها را عدم صدور کارت اعضای شوراها در دوره کنونی بیان کرد و گفت: الان در این دوره هنوز بعد از یکسال کارت شوراها را صادر نکرده اند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه از ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی مبنی بر انتخاب شهرداران توسط مردم یاد کرد و اظهار داشت: این طرح نیز ظلم بزرگی به مردم است چون تا زمانی که بستر آن در کشور ایجاد نشود و احزابی که در مقابل عملکرد شهردار پاسخگوی مردم نباشند ایجاد نشود این طرح ظلم بزرگی به مردم است.
وی تصریح کرد: اگر شهردار توسط مردم انتخاب شود شهردار وامدار یک عده از مردم می شود و دومین اتفاق این است که هر کس در بین مردم محبوبیت دارد رای می آورد و این ممکن است که یک سلبریتی یا ورزشکار و هنرمند شهردار شود که توانمندی لازم برای این مسئولیت را ندارد.
فلاح ظلم دیگر به شورا ها را این دانست که انتخاب رییس جمهور با انتخاب شورا همزمان شد و انتخاب ریاست جمهوری سایه بر شورا انداخت و افزود: الان شوراها در دل مردم هستند ولی ماهیت سیاسی پیدا کرده است وشوراها سپر بلای مسئولین شده اند.
وی خاطرنشان کرد:مردم برای مشکل آب و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در روستاها و شوراهای کوچک به شورا مراجعه میکنند ولی دست شوراها بسته است و ظلمی که به اعضای شورا می شود این است که هنوز مسئولین شورا را نپذیرفته اند و با یک شهروند فرقی نمیکند و گاها یک فرد عادی بهتر با یک مسئول ارتباط میگیرد.
وی با اشاره به ظرفیت ۱۲۰هزار نفری شوراها در کل کشور اظهار کرد: اگر دولت به این شورا ها اهمیت دهد شورا به راحتی می‌توانند با کمترین هزینه بهترین امکانات را برای شهر و روستای خود ایجاد میکنند و ما باید از ظرفیت خوب و عظیم شورا در کشور استفاده کنیم.
ما باید به شورا اهمیت دهیم و اگر در وظایف شوراها تامل کنیم بالاترین قدرت را قانون به شوراداده است.
وی در پایان با بیان اینکه اگر مردم بدانند مسئولین به آنها خدمت می کنند دیگر اغتشاشات معنایی ندارد اظهار داشت:مطالبه گری مطالبه کشاورزان است که شرمنده زن و بچه خود شده اند وکسانی که کف خیابان ها ماشین و کیوسک پلیس آتش می‌زنند از سر سیری است.
خبرنگار:الهام خانی