براساس یک گزارش، حداقل ۵۰ وب سایت خبری با هوش مصنوعی ساخته شده و روزانه صد‌ها مقاله منتشر می‌کنند مرگ جو بایدن در خواب یکی از همان مطالب است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،سازمان NewsGuar که اطلاعات نادرست را ردیابی می‌کند، گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد حداقل ۵۰ وب سایت خبری […]

براساس یک گزارش، حداقل ۵۰ وب سایت خبری با هوش مصنوعی ساخته شده و روزانه صد‌ها مقاله منتشر می‌کنند مرگ جو بایدن در خواب یکی از همان مطالب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،
سازمان NewsGuar که اطلاعات نادرست را ردیابی می‌کند، گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد حداقل ۵۰ وب سایت خبری با تکنیک‌های هوش مصنوعی ساخته شده و روزانه صد‌ها مقاله منتشر می‌کنند.

طبق این گزارش، برخی از مقالات منتشر شده حاوی اطلاعات نادرست بوده و بسیاری از این سایت‌ها پر از تبلیغاتی هستند که نشان می‌دهد هدف آن‌ها کسب درآمد از طریق تبلیغات خودکار یا الگوریتمی است.

همچنین منابع خبری منتشر شده نامشخص هستند و از تصاویر پروفایل جعلی استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، گزارش NewsGuard می‌گوید که ترس کارشناسان از ایجاد سازمان‌های خبری توسط هوش مصنوعی به واقعیت تبدیل شده است.

سایت Celebritiesdeaths.com اخیرا خبری جعلی را در مورد مرگ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا منتشر کرده است. این سایت اعلام کرد که جو بایدن “در خواب با آرامش درگذشت” و کامالا هریس، مسئول کاخ سفید شد. همه سایت‌های دیگر حاوی حداقل یک مطلب نادرست ناشی از خطا‌های هوش مصنوعی هستند. اما نگرانی بزرگ در اینجا این است که اطلاعات نادرست در سایت‌ها می‌توانند به عنوان مبنایی برای محتوای هوش مصنوعی آینده باشد و چرخه‌ای از اخبار جعلی ایجاد کنند.

سوال این است که آیا مقالات جعلی هوش مصنوعی مانند گزارش مرگ بایدن همیشه به راحتی قابل تشخیص هستند؟!

وبسایت فامادیلو در ایمیلی به گاردین، ادعا‌هایی مبنی بر استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای برجسته‌شده در گزارش نیوزگارد را رد کرد. سخنگوی فامادیلو گفت: “فامادیلو مصاحبه‌ها و بررسی‌ها را گزارش می‌کند. هیچ یک از این محتوا‌ها توسط هوش مصنوعی تولید نمی‌شوند. با این وجود از نظر به‌روزرسانی، محتوای قدیمی و ویرایش محتوای نوشته شده توسط خبرنگاران را با هوش مصنوعی آزمایش کرده‌ایم. “

نکته بحث برانگیز کنونی دشواری فزاینده در تشخیص انسان از ربات است. علامت سوال‌های زیادی در مورد این سایت‌ها وجود دارد، معلوم نیست چه کسی آن‌ها را ایجاد می‌کند، بسیاری از آن‌ها حاوی اطلاعات تماس نیستند و از آن‌هایی که NewsGuard توانست با آن‌ها تماس بگیرد، اکثر آن‌ها پاسخ ندادند. در همین حال، به نظر می‌رسد تاثیرگذاری آن‌ها بسیار متفاوت است، به طوری که برخی از آن‌ها در صفحات فیس بوک با ده‌ها هزار دنبال کننده پست می‌گذارند در حالی که برخی دیگر هیچ دنبال کننده‌ای ندارند.