فرار مالیاتی ۱۷ هزار میلیاردی در اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف فرار مالیاتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار حمید علینقیان‌پور اظهار کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اشراف و هوشمندی بالای خود […]

فرار مالیاتی ۱۷ هزار میلیاردی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف فرار مالیاتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار حمید علینقیان‌پور اظهار کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اشراف و هوشمندی بالای خود از فرار مالیاتی سنگین یکی از شرکت‌های بازرگانی و صنعتی مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این شرکت از جمله شرکت‌های صوری و کاغذی بوده، از زمان تأسیس در سال ۹۰ اقدام به اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد و انجام ندادن تکالیف قانونی مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده کرده و در این مدت مرتکب فرار مالیاتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: مأموران پس از دریافت مشخصات مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و فردی به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت، این دو نفر که زن و شوهر بودند را در شهرستان گلپایگان دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل کردند و در تحقیقات اولیه مشخص شد این افراد به شغل چوپانی مشغول و افرادی کم‌بینا و دارای وضعیت نامناسب مالی هستند.

وی تصریح کرد: افراد دستگیر شده در تحقیقات صورت گرفته اعلام کردند در سال ۹۰ یکی از همشهریان آنها به بهانه بهبود وضعیت مالی و کسب در آمد، مدارک شناسایی آنها را اخذ و ضمن ثبت شرکت، اقدام به اخذ کد اقتصادی، سپس با بردن وی به دفاتر اسناد رسمی اقدام به تنظیم تعداد زیادی وکالت‌نامه در آن دفترخانه و مبالغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان نیز بابت هر وکالت‌نامه به وی پرداخت کرده است.

سردار علینقیان‌پور اضافه کرد: پس از اخذ اظهارات افراد دستگیر شده، تحقیقات پلیس وارد فاز جدیدی شد و با انجام اقدامات تخصصی و هوشمندانه ۱۸ نفر از ذی‌نفعان و وکالت‌گیرندگان شناسایی، به پلیس امنیت اقتصادی استان احضار و پس از اقرار به فرار مالیاتی خود جهت تعیین تکلیف به اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان معرفی شدند.

وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصاد پلیس اصفهان، ۲۰ نفر دیگر از ذی‌نفعان واقعی شرکت در شهرها و استان‌های دیگر شناسایی و ضمن مسدود شدن حساب‌های بانکی آنها به مرجع قضائی معرفی شدند و اقدامات در راستای وصول مطالبات بدهکاران مالیاتی از طریق اداره کل مالیاتی استان در حال انجام است