وزیران دفاع روسیه و آمریکا به صورت تلفنی، گفت‌وگو و آخرین تحولات اوکراین را بررسی کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری روسی ریانووستی، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی، امنیت بین‌الملل و تحولات اوکراین را بررسی کردند. شروع جنگ اوکراین موجب […]

وزیران دفاع روسیه و آمریکا به صورت تلفنی، گفت‌وگو و آخرین تحولات اوکراین را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری روسی ریانووستی، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی، امنیت بین‌الملل و تحولات اوکراین را بررسی کردند.

شروع جنگ اوکراین موجب تشدید تنش‌ها در روابط مسکو و واشنگتن شد به طوری که بسیاری از کارشناسان، از آن تحت عنوان بازگشت به دوران جنگ سرد یاد کردند.

از سوی دیگر رئیس پنتاگون در تماس با همتای اوکراینی‌ خود الکسی رزنیکوف، بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده نسبت به حمایت از توانایی اوکراین برای مقابله با تجاوز روسیه تاکید کرد.

به گفته آستین، تعهد متحدان و شرکای آمریکا مبنی بر ارایه کمک های امنیتی به اوکراین در آخرین نشست گروه تماس دفاعی در ۱۲ اکتبر، نشان از حمایت مستمر جامعه بین‌الملل از توسعه پایدار توان دفاعی کی‌یف دارد.