عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: راهکار مهار همه تهدیدها احیای معارف اهل بیت(ع) است که نقش حوزه‌های علمیه در این میان بسیار مهم است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله رضا استادی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی امناءالرسل که در سالن همایش مدرسه امام موسی کاظم (ع) در قم برگزار […]

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: راهکار مهار همه تهدیدها احیای معارف اهل بیت(ع) است که نقش حوزه‌های علمیه در این میان بسیار مهم است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله رضا استادی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی امناءالرسل که در سالن همایش مدرسه امام موسی کاظم (ع) در قم برگزار شد، اظهار داشت: اسلام از روز اول دشمن داشته که هدفشان این بوده که اهل‌بیت (ع) نباشند یا اگر هم باشند مکتبشان تحریف بشود یا بین مردم و اهل‌بیت (ع) جدایی بیندازد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در این میان حوزه‌های علمیه از نجف اشرف تا حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌های علمیه از چند جهت مورد تهدید قرار گرفته است از ابتدا هم مورد تهدید قرار گرفته بود و الان هم مورد تهدید است.
آیت‌الله استادی تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که حوزه‌ها کردند جلوی این سه تهدید را گرفتند؛ یعنی اجازه ندادند اهل‌بیت (ع) فراموش یا تحریف شوند یا بین مردم و اهل‌بیت فاصله بیفتد.
وی با بیان این که این تهدیدها بوده و هست، افزود: منزوی کردن اهل‌بیت (ع) یکی از اهداف دشمنان اسلام بود که با وقوع حادثه کربلا فکر می‌کردند که اصل و اساس اهل‌بیت (ع) از بین رفت که حضرت زینب (س) اجازه ندادند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: در این دشمنی سه تهدید وجود دارد یا بتوانند اهل‌بیت (ع) را منزوی کنند یا محتوا را تغییر دهند یا بین مردم و اهل‌بیت (ع) جدایی بیندازند.
وی افزود: بزرگ‌ترین خدمتی که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ انجام دادند این بود که جلوی هر سه تهدید را گرفتند.
آیت‌الله استادی تصریح کرد: احیای معارف اهل‌بیت(ع) می‌تواند در برابر همه تهدیدها بایستد، راهکاری که ائمه(ع) آن را نشان داده است.
وی تأکید کرد: امروز هم وظیفه حوزه‌های علمیه این است که مکتب و واقعیت اهل‌بیت (ع) را در اختیار مردم قرار دهند، همان‌طور که امام رضا (ع) فرموده‌اند مردم اگر مسائل ما را بشنوند و با فطرت پاکی که در وجودشان وجود دارد حرف‌های ما را حرف حق است قبول می‌کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه هدف اسلام‌هراسی در دنیا ازبین‌بردن اسلام است، بیان داشت: امروز هر چیزی که از معارف اهل‌بیت (ع) داریم از حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های آن‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: امروز اصل اسلام مورد هجمه قرار گرفته است نباید اجازه بدهیم مردم از دین جدا شوند که نقش حوزه‌های علمیه در این میان بسیار مهم است، در واقع عمل ما باید به‌گونه‌ای باشد که مردم از ما (حوزویان) جدا نشوند اگر مردم از ما جدا بشوند از نماز، اهل‌بیت (ع) و نظام اسلامی روی برگردان می‌شوند.