ویژه‌برنامه همسنگر در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود ویژه‌برنامه همسنگر با هدف احیای فرهنگ دفاع مقدس در میان کودکان و نوجوانان، نوروز ۱۴۰۲ در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،سیدمحمدصادق سجادزاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان،از برگزاری ویژه‌برنامه ایثار و شهادت با عنوان همسنگر […]

ویژه‌برنامه همسنگر در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود

ویژه‌برنامه همسنگر با هدف احیای فرهنگ دفاع مقدس در میان کودکان و نوجوانان، نوروز ۱۴۰۲ در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،سیدمحمدصادق سجادزاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان،از برگزاری ویژه‌برنامه ایثار و شهادت با عنوان همسنگر در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: ویژه‌برنامه همسنگر از سوم تا ۱۰ فروردین‌ماه در ورودی فرهنگسرای پایداری و مزار شهدای گمنام با هدف احیای فرهنگ دفاع مقدس در میان کودکان و نوجوانان، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به‌صورت رایگان برای شهروندان و گردشگران نوروزی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه، پنج غرفه با عناوین خدماتی، مشاوره خانواده، کودک، خلاقیت و راهنمای زائر با هدف بازآفرینی فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌هایی که دفاع مقدس را ندیده‌اند، آماده خدمت‌رسانی به مخاطبان هستند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از کارهای مؤثری که می‌توانستیم انجام دهیم، این بود که در فرصت استثنایی نوروز که اصفهان به مهمانخانه ایران تبدیل می‌شود، اقدامات ارزشی را در دستورکار خود قرار دهیم که از آن جمله می‌توان به ویژه‌برنامه ایثار و شهادت اشاره کرد.

وی ادامه داد: برنامه همسنگر هر سال در نوروز برگزار می‌شود و در سال پیش‌رو، تفاوت چندانی با سال‌های گذشته ندارد و بیشتر معطوف به ارائه خدمات است.

سجادزاده با بیان اینکه جایگاه ایثار و شهادت باید صیانت شود، تأکید کرد: همه ما مسئول هستیم تا در انتقال این ارزش‌ها به نسل جدید انجام وظیفه کنیم.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مهم‌ترین اهداف حکومت اسلامی است که با توجه به هجمه سنگین دشمن، اهمیتی بیش از پیش پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در مکان برگزاری برنامه همسنگر، غرفه‌هایی برای کودکان و ارائه مشاوره برپا می‌شود، ضمن اینکه در این برنامه، روایتگری نیز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت از جمله ارزش‌هایی است که باید به نسل‌هایی که دفاع مقدس را ندیده‌اند، انتقال داده شود تا ارزش جانفشانی و فداکاری شهدا هرگز از یادها نرود.