جایزه شهیده فاطمه اسدی در کامیاران برگزار می شود     مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به مناسبت نخستین شهیده تفحص شده ایران اسلامی با هدف شناسایی و تقدیر از زنان نمونه روستا جایزه شهیده فاطمه اسدی روز شنبه ۱۳ اسفندماه سال جاری در شهر کامیاران به حضور مقامات کشوری برگزار می شود.  به گزارش […]

جایزه شهیده فاطمه اسدی در کامیاران برگزار می شود

    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به مناسبت نخستین شهیده تفحص شده ایران اسلامی با هدف شناسایی و تقدیر از زنان نمونه روستا جایزه شهیده فاطمه اسدی روز شنبه ۱۳ اسفندماه سال جاری در شهر کامیاران به حضور مقامات کشوری برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر دریایی در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های استان اظهار داشت: جایزه شهیده فاطمه اسدی، نخستین شهیده تفحص شده ایران اسلامی به صورت سالانه با هدف شناسایی و تقدیر از زنان نمونه روستا در بخش های مختلف روز شنبه ۱۳ اسفند ماه در شهر کامیاران برگزار می شود.

وی افزود: در این جایزه از زنان هنرمند، نویسنده، رسانه ای، سمن محور، نام آوران، ورزشکاران، مبلغین دینی و مادران و همسران شهید روستا تجلیل و قدردانی می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: جایزه شهیده فاطمه اسدی از برنامه های محوری همایش سیمای انقلاب زن روستا می باشد و می تواند مرجعی برای شتاب بخشی به توسعه روستایی باشد.

وی ضمن اشاره به حضور مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور در این مراسم ویژه، تصریح کرد: هدف از برگزاری این  جایزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترسیم سیمای انقلابی زنان روستایی، همدلی و همبستگی، الگوسازی زنان موفق روستایی و گرامیداشت شهدای زن استان کردستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان عنوان کرد: این جایزه می تواند در حوزه مکتوب نمودن ادبیات شفاهی مقاومت و پایداری روستایی، سیما و منظر فضای روستایی را از ابعاد فرهنگی–اجتماعی متحول و در نهایت این جایزه در راستای چابک سازی کانون های فرهنگی – هنری مساجد استان کردستان به عنوان محور فعالیت های فرهنگی روستایی بسیار موثر خواهد بود.

گفتنی است جایزه شهیده فاطمه اسدی از سوی موسسه فرهنگی – قرآنی سرچشمه رحمت و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و شهرستان کامیاران برگزار می شود.