مراسم افتتاح چهارمین جشنواره اهدای کتاب استان اصفهان با عنوان «بحار کتاب، انوار دانایی» و رونمایی از مسابقه ملی کتابخوانی «داروی درد حاج قاسم» با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، آیین افتتاح چهارمین جشنواره اهدای […]

مراسم افتتاح چهارمین جشنواره اهدای کتاب استان اصفهان با عنوان «بحار کتاب، انوار دانایی» و رونمایی از مسابقه ملی کتابخوانی «داروی درد حاج قاسم» با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، آیین افتتاح چهارمین جشنواره اهدای کتاب و همچنین رونمایی از مسابقه ملی «داروی درد حاج قاسم» اول شهریور ۱۴۰۱، با حضور علیرضا قاسمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین سید حسین هاشمی، مسئول دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان؛ حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان؛ محمد شفیعی، نماینده کانون فرهنگی آموزشی قلم چی واحد پسران اصفهان؛ ملوک پارسایی، نماینده کانون فرهنگی آموزشی قلم چی واحد دختران اصفهان؛ رمضانعلی محسنی، مسئول نظارت بر پروژه‌های تجهیز کتابخانه‌ها، روسای ادارات شهرستان ها و جمعی از کتابداران، در کتابخانه علامه نائینی اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رمضانعلی محسنی توضیحاتی درباره عملکرد بنیاد علمی آموزشی قلم چی از سال ۱۳۸۴ ارائه داد و گفت: راهبرد جدید این بنیاد خرید و اهدای کتاب های گروه سنی کودک به کتابخانه های عمومی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) با اشاره به آیات پایانی سوره مبارکه آل عمران، گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می نویسد، قسم یاد می کند. 

وی با بیان اینکه در روایات یک ساعت تفکر بهتر و ثواب آن بیشتر از ۷۰ سال عبادت است، افزود: کتب آسمانی خصوصا قرآن انسان ها را به فکر و اندیشه دعوت کرده است. کتاب برای اهل خرد میراثی جاودان و در تمامی ادوار، مبدأ پیشرفت، و یکی از ابزارهای سعادت بشر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی ماموریت اصلی کتابخانه های عمومی را ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: فرهنگ کتابخوانی باید مستمر بوده و کتاب در سبد فرهنگی خانواده ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جشنواره اهدای کتاب می تواند گامی موثر در جهت غنی کردن قفسه ها و مخازن کتابخانه های عمومی باشد، تصریح کرد: این جشنواره‌ مسئولیت پذیری مردم جامعه در امر مطالعه را تقویت می کند تا در اهدای کتاب به کتابخانه‌ها مشارکت ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی به ارائه آمار کتاب های اهدایی در جشنواره های پیشین پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳۰ هزار کتاب و در سال‌های بعد به ترتیب ۱۳۷ هزار و ۲۰۶ هزار کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شد و امیدواریم در ۱۴۰۱ با مشارکت مردم و ناشرین ۵۰۰ هزار کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شود.

در پایان پس از اهدای نمادین کتاب، جشنواره «بحار کتاب، اهدای دانایی» با حضور مسئولان بنیاد علمی آموزشی قلم چی، مسئولان استانی و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان و جمعی از کتابداران به طور رسمی افتتاح و از مسابقه ملی کتابخوانی «داروی درد حاج قاسم» رونمایی شد.