به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، معاونت حقوقی بنیاد شهید و سازمان برنامه بودجه در کمال ناباوری در لایحه برنامه هفتم توسعه، حقوق تثبیت شده و مکتسبه فرزندان معزز شهدا را حذف کردند تا شهیدزادگان دست به دامان نمایندگان مجلس شوند. فرزندان معزز شهدا در نامه ای به نمایندگان مجلس خواهان احقاق حقوق خود در […]

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، معاونت حقوقی بنیاد شهید و سازمان برنامه بودجه در کمال ناباوری در لایحه برنامه هفتم توسعه، حقوق تثبیت شده و مکتسبه فرزندان معزز شهدا را حذف کردند تا شهیدزادگان دست به دامان نمایندگان مجلس شوند.

فرزندان معزز شهدا در نامه ای به نمایندگان مجلس خواهان احقاق حقوق خود در لایحه برنامه هفتم توسعه شدند و متن نامه بدین شرح است:

نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

ضمن تشکر از زحمات جنابعالی، به استحضار می رساند، نظر به این که در کمال ناباوری و متاسفانه در لایحه برنامه هفتم توسعه، حقوق تثبیت شده و مکتسبه فرزندان معزز شهدا حذف گردیده و فرزندان شاهد کشور از حقوق حقه خویش، طبق لایحه مذکور محرم می مانند؛ لذا، از جنابعالی به عنوان نماینده مردمی و ولایت مدار، تقاضا داریم در اقدامی پیشگیرانه، جهت جلوگیری از درد و رنج بیشتر فرزندان معزز شاهد، نسبت به درج تمامی مواد قانون برنامه ششم در خصوص فرزندان شاهد، در قالب الحاق این مواد به احکام دائمی برنامه های توسعه کشور یا حداقل درج در برنامه هفتم توسعه، اقدام لازم را مبذول فرمایید.

شایان ذکر است چنان چه هر یک از مواد یا بندهای، قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به فرزندان شهدا بود، حذف یا حتی تعدیل گردد، ده ها هزار شهید زاده و جان فدای انقلاب، دچار عسر و حرج و مشکلات عدیده مادی و معنوی غیر قابل جبران خواهند شد که یقینا این امر با منویات همیشگی امام راحل و رهبر عظیم الشان انقلاب در تضاد و تنافی حتمی خواهد بود.

فرزندان شهید پای عهد خود به انقلاب هستند، امیدواریم که مسئولین امر، دغدغه ایشان را بشنوند و نگذارند با تضییع حقوق ایشان، خدای ناکرده، دلزدگی بی مبنا، برای ایشان، ایجاد گردد.

فرازی ازوصیت نامه سردار دلها(سپهبد شهید سلیمانی)

“دوست دارم جنازه ام را فرزندان شهدا بر دوش گیرند، شاید به برکت اصابت دستان پاک آنها بر جسدم، خداوند مرا مورد عنایت قرار دهد./

جمع کثیری از فرزندان شهید سراسر کشور