وزیر کشور فرانسه از آماده باش حدود ۱۰ هزار نیروی پلیس این کشور برای مقابله با ناآرامی‌های احتمالی بعد از بازی فوتبال نیمه نهایی فرانسه مقابل مراکش که امشب برگزار می‌شود خبر داد به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،وزارت کشور فرانسه خود را برای ناآرامی‌های جدید بر سر بازی جام جهانی مراکش با فرانسه در […]

وزیر کشور فرانسه از آماده باش حدود ۱۰ هزار نیروی پلیس این کشور برای مقابله با ناآرامی‌های احتمالی بعد از بازی فوتبال نیمه نهایی فرانسه مقابل مراکش که امشب برگزار می‌شود خبر داد

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،وزارت کشور فرانسه خود را برای ناآرامی‌های جدید بر سر بازی جام جهانی مراکش با فرانسه در شامگاه چهارشنبه آماده می‌کند. این دوئل مستقیم بسیار تنش زا و انفجاری است.

فرانسه در حال بسیج ۱۰۰۰۰ افسر پلیس برای بازی نیمه نهایی جام جهانی مقابل مراکش است. جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه، روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیمی از این نیروها در منطقه بزرگ پاریس مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بلوار شانزلیزه، که قبلاً هزاران هوادار صعود هر دو تیم را در آن جشن گرفته بودند، باید آزادانه در دسترس باشد.

این وزیر فرانسوی این طور توضیح داد که اساساً این مسئله مطرح است که همه بتوانند جشن بگیرند. به گفته وی تمرکز اصلی پلیس امنیت است، همچنین در مواجهه با تهدیدات تروریستی و اینکه در بسیاری از نقاط کشور شروع زمستان سرد قریب الوقوع است.ممکن است محدودیت هایی در پاریس برای دسترسی به مرکز شهر از بزرگراه شهر وجود داشته باشد. شرکت های حمل و نقل همچنین به دنبال این هستند که از انتقال جمعیت در پایتخت به عنوان مثال با بستن برخی ایستگاه ها اطمینان حاصل کنند.

پس از رسیدن مراکش به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال ، نیروهای امنیتی در منطقه بزرگ پاریس بیش از ۱۰۰ هوادار شورشی را یکشنبه شب گذشته دستگیر کردند. در بیانیه پلیس آمده است که این افراد عمدتا متهم به خسارت مالی و خشونت علیه مأموران اجرای قانون هستند.

به گفته پلیس برخی به سادگی گروه هایی را تشکیل دادند که قصد داشتند در خشونت شرکت کنند. در مجموع ۱۰۸ نفر بازداشت شدند. ۱۹ نیروی امنیتی زخمی شدند. به گفته پلیس، حدود ۲۰۰۰۰ هوادار تیم فوتبال مراکش ابتدا به صورت مسالمت آمیز در خیابان شانز لیزه تجمع کردند.