شورای امنیت بالاخره درباره جنگ غزه قطعنامه صادر کرد شورای امنیت سازمان ملل بامداد پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه ارائه‌شده از سوی مالت برای برقراری وقفه بشردوستانه در غزه را تصویب کرد. قطعنامه ای که پس از ۴۰ روز به تصویب رسید با ۱۲ رای مثبت و رای ممتنع آمریکا و انگلیس و روسیه همراه شد که […]

شورای امنیت بالاخره درباره جنگ غزه قطعنامه صادر کرد

شورای امنیت سازمان ملل بامداد پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه ارائه‌شده از سوی مالت برای برقراری وقفه بشردوستانه در غزه را تصویب کرد. قطعنامه ای که پس از ۴۰ روز به تصویب رسید با ۱۲ رای مثبت و رای ممتنع آمریکا و انگلیس و روسیه همراه شد که خود نشان دهنده عقب نشینی حامیان رژیم صهیونیستی از ادامه حمایت از خشونت گسترده این رژیم در غزه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پیش‌نویس قطعنامه تصویب‌شده ضمن تاکید بر لزوم کمک‌رسانی به غیرنظامیان در نوار غزه، خواستار آزادی فوری اسرای صهیونیست شده است.
پیش‌نویس قطعنامه تصویب‌شده توسط شورای امنیت همچنین خواستار وقفه فوری و گسترده بشردوستانه و ایجاد گذرگاه‌های امن در سراسر نوار غزه است.
این قطعنامه همچنین بر آتش‌بس فوری و تمدید شده در سراسر نوار غزه برای چند روز کافی برای امکان رسیدن کمک‌ها تاکید می‌کند.
این قطعنامه با ۱۲ رأی مثبت و ۳ رأی ممتنع (آمریکا، انگلیس و روسیه) به تصویب رسید.

مکمل‌های مفاصل رو با تخفیف‌های باورنکردنی بخر!

پیش از این، آمریکا و دیگر متحدان رژیم تروریست صهیونیستی سه قطعنامه که خواستار برقراری آتش‌بس در غزه بوده را وتو کرده‌اند. روسیه و چین هم در مقابل، قطعنامه دیگری را که آمریکا معرفی کرده بود وتو کرده‌اند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.
رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر منجر شده است.