معدوم‌سازی یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اردستان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان از کشف و معدوم سازی بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد. سعید راعی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، اظهار داشت: در ۹ ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۲ هزار […]

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان از کشف و معدوم سازی بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

سعید راعی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، اظهار داشت: در ۹ ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۲ هزار و ۸۱۹ رأس دام سبک و ۳۱۰ رأس دام سنگین در کشتارگاه دام اردستان زواره کشتار شده که با نظارت بهداشتی صورت گرفته توسط ناظر بهداشتی این شبکه، مقدار یک هزار و ۸۷۱ کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: در این بین چهار رأس دام سبک و یک نفر شتر بالغ، به صورت کامل و همچنین مقدار یک هزار و ۵۵۷ کیلوگرم انواع امعاء و احشاء دامی ناسالم و غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی حذف و معدوم شد.

راعی خاطرنشان کرد: فرآورده‌های خام دامی لازم است که تنها از مراکز معتبر و از واحدهایی که لاشه‌های فروش آنها دارای مهر و لیبل کشتارگاه هستند، تهیه شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتار و بسته‌بندی غیرمجاز با شماره تماس سراسری سازمان دامپزشکی تماس حاصل کنند