رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد این کشور “بازدارندگی نظامی” خود را در پاسخ به توافقی که میان آمریکا و کره جنوبی با عنوان بیانیه واشنگتن در اجلاس این هفته سران دو کشور صورت گرفته، افزایش خواهد داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از یونهاپ، رسانه دولتی کره شمالی با انتقاد از سفر این […]

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد این کشور “بازدارندگی نظامی” خود را در پاسخ به توافقی که میان آمریکا و کره جنوبی با عنوان بیانیه واشنگتن در اجلاس این هفته سران دو کشور صورت گرفته، افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از یونهاپ، رسانه دولتی کره شمالی با انتقاد از سفر این هفته یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی به آمریکا از آن با عنوان خصمانه ترین، تحریک آمیزترین و تهاجمی ترین سفر یاد کرد و سفر وی را سفری خطرناک برای آغاز جنگ هسته ای دانست.

رئیس جمهوری کره جنوبی در واشنگتن نشستی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برگزار کرد و پس از آن بیانیه ای مشترکی با عنوان بیانیه واشنگتن منتشر شد که براساس آن آمریکا اطلاعات درباره مسائل هسته ای، عملیات استرتژیک و برنامه ریزی ارسال تجهیزات استراتژیک به کره جنوبی را به شکل منظم انجام دهد.

رسانه دولتی کره شمالی درخصوص بیانیه واشنگتن گفت این بیانیه که به شکل عملی درباره گسترش بازدارندگی آمریکاست، محصول سیاست خصمانه زننده ویژه این کشور در برابر کره شمالی است. همه به خوبی می دانند آمریکا درحال آغاز جنگ هسته ای در برابر کره شمالی است.

این رسانه همچنین به سخنان جو بایدن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اشاره کرد که گفته بود اگر کره شمالی از سلاح های هسته ای استفاده کند نتیجه ای جز پایان حکومت در این کشور نخواهد داشت. این نخستین بار بود که بایدن درباره پایان دادن به حکومت کره شمالی صحبت کرد. بدین ترتیب درباره اظهارات رئیس جمهوری آمریکا گفت آنچه درباره سخنان بایدن جدی است این بود که او جرات کرد اظهارتی بی پروا و غیرعقلانی درباره پایان دادن به حکومت داشته باشد. در چنین شرایطی کاملا طبیعی است که کره شمالی به تقویت بازدارندگی نظامی خود برای پاسخگویی به شرایط امنیتی حال و آینده دست بزند.

رسانه دولتی کره شمالی بیانیه مشترک تقویت بازدارندگی علیه تهدیدهای کره شمالی و همکاری سه جانبه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا را شبیه راه انداختن برنامه جنگ هسته ای خطرناک دانست. بدین ترتیب آمریکا و عروسک خیمه شب بازی اش یعنی کره جنوبی به روشنی پیام چشم انداز خود برای حمله به کره شمالی را اعلام کردند.

روز گذشته نیز کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی بیانیه واشنگتن را محکوم کرد و آنرا اقدامی خصمانه و تهاجمی نامید که نتیجه ای جز خطرات بیشتر به همراه نخواهد داشت.