آموزش و پرورش استان اصفهان رتبه اول دارابودن مراکز فرهنگی و رفاهی کشور است رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گفت: استان اصفهان با دارابودن ۲۰ مرکز فرهنگی و رفاهی در سطح استان رتبه اول کشور در این زمینه را دارد که از این میان، ۶ مرکز در کلان‌شهر اصفهان مستقر […]

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گفت: استان اصفهان با دارابودن ۲۰ مرکز فرهنگی و رفاهی در سطح استان رتبه اول کشور در این زمینه را دارد که از این میان، ۶ مرکز در کلان‌شهر اصفهان مستقر هستند و به جمع کثیری از فرهنگیان کشور خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی منتجب در گردهمایی کارشناسان معاون و امور رفاهی آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از رسالت‌های فرعی آموزش‌وپرورش بحث اسکان است که همیشه موردتوجه ویژه بوده و به بسیاری از فرهنگیان کشور خدمت‌رسانی کرده است.

وی افزود: میزبانی بیش از ۳۴۰ هزار میهمان در ایام تعطیلات نوروزی و بیش از ۱۸۰ هزار میهمان در ایام تعطیلات تابستان و کسب رتبه دوم اسکان آموزش‌وپرورش کشور از جمله دستاوردهایی است که به همت کارشناسان تعاون میسر شده است.

منتجب بیان داشت: استان اصفهان با دارابودن ۲۰ مرکز فرهنگی و رفاهی در سطح استان رتبه اول کشور در این زمینه را دارد که از این میان، ۶ مرکز در کلان‌شهر اصفهان مستقر هستند و به جمع کثیری از فرهنگیان کشور خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: مرکز فرهنگی و رفاهی ویلاسرای چادگان با ۲۰ ویلا، مرکز فرهنگی و تفریحی باغ بهادران با ۳ ویلا و میهمان‌سرای مشهد مقدس با ۲۰ سوئیت میزبان فرهنگیان استان اصفهان است.

وی ابراز داشت: نوسازی و بهسازی مراکز و فضاهای فرهنگی و تفریحی آموزش و پرورش استان جزء مواردی است که موردتوجه ویژه قرار گرفته است و به همین دلیل، برخی از مراکز استان در شمار بهترین مراکز فرهنگی و رفاهی آموزش و پرورش در سطح کشور هستند.

منتجب فرهنگ کارت را از جمله دیگر خدمات اداره رفاه و پشتیبانی دانست و تصریح کرد: فرهنگ کارت بستر مناسبی را برای خرید اقساطی از ۴۰۰ فروشگاه متنوع در سطح استان فراهم کرده است که بازپرداخت اعتبار آن در ۱۰ قسط صورت می‌گیرد و تاکنون مورد استقبال بیش از ۱۵ هزار نفر از فرهنگیان استان قرار گرفته است.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به لزوم فراهم‌کردن تسهیلات برای فرهنگیان، بیان کرد: سال گذشته با رایزنی و توافق انجام شده با بانک ملی، وام مرابحه ۳۰۰ میلیون‌ریالی به بیش از ۷ هزار همکار فرهنگی پرداخت شد و این موضوع برای سال جاری نیز در حال پیگیری است که اطلاع‌رسانی‌های مرتبط به آن در زمان مناسب انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه‌به جمعیت قابل‌توجه فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان، فضاهای رفاهی آموزش‌وپرورش جوابگوی نیازهای موجود نیست و لازم است به سمت تکمیل مراکز ناتمام و توسعه مراکز موجود حرکت کنیم.

منتجب اذعان داشت: مرکز فرهنگی و رفاهی ۴ شهر اصفهان درحال‌توسعه و بهسازی و همچنین درمانگاه دندانپزشکی فرهنگیان شهر مبارکه نیز در حال ساخت است که در تلاشیم تا در ایام پیشرو مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: بهره‌برداری از ساختمان جدید درمانگاه فرهنگیان نجف‌آباد از دیگر اقدامات اداره رفاه و پشتیبانی در طول سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تورهای تفریحی یک‌روزه فرهنگیان به مقصد مناطق مختلف استان اصفهان در دستورکار است که برنامه‌ریزی لازم در خصوص آن در حال انجام است