پای حل کردن مشکلات سازمان‌های مردم نهاد استان ایستاده‌ایم معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: یقین داریم اگر به مردم میدان داده شود با کمترین هزینه و بهترین کیفیت امور ساماندهی می‌شوند، هر کجا که مردم به امورات ورود کردند شاهد موفقیت‌های بزرگی بودیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

پای حل کردن مشکلات سازمان‌های مردم نهاد استان ایستاده‌ایم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: یقین داریم اگر به مردم میدان داده شود با کمترین هزینه و بهترین کیفیت امور ساماندهی می‌شوند، هر کجا که مردم به امورات ورود کردند شاهد موفقیت‌های بزرگی بودیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه شورای توسعه سازمان‌های مردم نهاد استان، ضمن اشاره به بازدید از برخی سمن‌های مرتبط با بهزیستی استان، گفت: فعالیت‌های بسیار ارزشمند و مؤثری در سمن‌های استان بالاخص سمن‌های مرتبط با بهزیستی استان انجام می‌شود که ستودنی است.

وی ادامه داد: یقین داریم اگر به مردم میدان داده شود با کمترین هزینه و بهترین کیفیت امور ساماندهی می‌شوند، هر کجا که مردم به امورات ورود کردند شاهد موفقیت‌های بزرگی بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: پای حل کردن مشکلات سازمان‌های مردم نهاد استان ایستاده‌ای زیرا اگر به مردم اجازه فعالیت داده شود فضای خدمت بیش از پیش گشوده می‌شود.

جان‌نثاری افزود: این مهم تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که دستگاههای دولتی بپذیرند که تسهیل کننده امور هستند و مردم باید نقش اصلی را ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات سازمان‌های مردم نهاد این است که در امور صدور مجوز و نظارت بر عملکرد سمن‌ها نظارت قابل قبولی نمی‌شود و همین موضوع باعث شده تا این سازمان‌ها با مشکلاتی مواجه شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برای رفع و کاهش این مشکلات ضروری است دستگاههای متولی برای خود یک وحدت رویه و ضابطه مشخصی را برای صدور مجوز و نظارت بر عملکرد سمن‌ها انتخاب و نسبت به آن عمل کنند.

جان‌نثاری ضمن اشاره به برخی مشکلات درگاه صدور مجوز، بیان کرد: بررسی این امر در حوزه اقتصادی است اما باتوجه به مشکلاتی که برای سمن‌های در این خصوص وجود دارد حوزه سیاسی و امنیتی نیز می‌تواند ورود کند و نارسایی و مشکلات را به سطح ملی گزارش کند.

وی همچنین وظیفه استان را هماهنگی برای از بین بردن سوءاستفاده‌ها و ایرادات دانست و عنوان کرد: در این خصوص نیازمند هماهنگی درون استانی هستیم تا دستگاههای متولی نهایت هماهنگی و هم افزایی را با یکدیگر داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان متذکر شد: صدور مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد توسط دستگاه مرتبط و تخصصی صادر شود تا در این حوزه نظم ایجاد شود.

جان‌نثاری تأکید کرد: تلاش می‌کنیم امور مختلف را به مردم محول کنیم زیرا این امر بر اساس سیاست‌های عمومی دولت است.

وی ضمن اشاره به فعال کردن ظرفیت خیرین در سازمان‌های مردم نهاد، گفت: دستگاه متولی بایستی بر عملکرد سمن‌های مرتبط و زیرمجموعه خود رصد داشته باشد و در صورت غیرفعال شدن سمن‌ها موضوع را بررسی کند در بسیاری از موارد می‌توان با فعال کردن ظرفیت خیرین در ساماندهی امور سمن‌های به آنها کمک کرد.